DHL Freight

DHL Freight

Propojení funkcí do jediného webu usnadnilo zákazníkům přístup ke službám DHL Freight.

DHL je přední světový poskytovatel logistických služeb. Společnost má zastoupení ve více než 220 zemích a zaměstnává 340 000 lidí po celém světě. DHL Freight je samostatná divize, která zajišťuje kamionovou dopravu pro celou Evropu. Své služby poskytuje prostřednictvím sídel v 21 zemích, pro které vedení divize potřebovalo zajistit funkční lokální weby s jedním společným přístupovým bodem pro zákazníka. Ten tak na jednom místě najde všechny potřebné údaje o zásilce.

Stav před a po

Výchozí stav

Dosavadní řešení nabízelo nepřívětivé a zbytečně složité objednávání služeb kamionové dopravy.

  • Prezentace divize DHL Freight součástí globálního webu DHL
  • Informace o službách a možnost jejich objednání roztříštěné mezi více webů
  • Objednávka služeb a její ověření dostupné pouze přes několik aplikací s odlišným designem, strukturou a logikou
  • V každé zemi odlišný objednávkový proces


Naše řešení

Vytvořili jsme jednu globální aplikaci s přepínačem funkcionalit pro lokální weby a přehledným objednávkovým procesem.

  • Připravili jsme samostatnou prezentaci evropské divize s řadou mutací.
  • Tým editorů v dané zemi může upravovat web podle potřeb lokálních poboček
  • Klient je do měsíce schopný rozběhnout novou lokalizaci včetně veškeré přípravy
  • Navrhli jsme UX a webdesign webu i klíčového formuláře, což pomohlo zvýšit počet dokončených objednávek


do 1,5 mil.
services
DHL Freight

Roztříštěnost původního řešení neodpovídala nárokům uživatelů

Evropská divize měla v minulosti pouze dílčí prezentaci v rámci mateřského webu DHL.com. Problémem bylo, že pro získání informací o službách a zásilkách musel uživatel navštívit několik speciálních aplikací. Ověření možnosti dopravy, cen, termínů, včetně stavu objednávky v rámci jedné zásilky obnášelo přihlášení do aplikací s odlišným designem, strukturou i logikou ovládání.

„DHL Freight zahájila projekt zaměřený na vytvoření vlastního webu, nezávislého na korporátní prezentaci DHL, kde měla divize jen omezený prostor k prezentaci. PUXdesign byl jednou z firem, které jsme zařadili do výběru dodavatele řešení. Díky prokázaným technickým znalostem, zkušenostem s webdesignem, UX a SEO jsme celou zakázku zadali právě jim.

Kim MacGilavry
/ Vice President Customer Experience, DHL Freight GmbH

Dopravce potřeboval jednu prezentaci s mutacemi pro celou Evropu

Klient chtěl, aby web fungoval jako jeden přístupový bod pro zákazníky a byl uživatelsky maximálně přátelský. S množstvím mutací souvisel požadavek na dlouhodobou udržitelnost řešení, bez níž by projekt nemohl mít očekávané výsledky. Ze zadání vyplývalo, že týmy editorů v jednotlivých zemích musely být schopné obsah webu spravovat dle potřeb lokálních poboček. Mutace měly nabízet globální servis pro dopravu mezi evropskými zeměmi i zajištění logistických služeb na místní úrovni.

„Na PUXdesignu si vážím vynikající práce a týmu ochotného přijmout každou výzvu. Stali se aktivní oporou celého projektu a po celou dobu fungovali jako součást oddělení Customer Experience. Podíleli se na vývoji a implementaci stránek DHL Freight od úvodní koncepční a projekční fáze až po lokalizaci a realizaci webů pro jednotlivé země. PUXdesign velmi rád doporučím jako partnera každé společnosti, která potřebuje pomoct s designem, vývojem a optimalizací webových stránek.“

Kim MacGilavry
/ Vice President Customer Experience, DHL Freight GmbH

Navrhli jsme dlouhodobě udržitelné řešení pro správu více webů najednou

V konkurenci světových CMS, jako je Sitecore nebo Adobe Experience Manager, si skupina DHL Freight vybrala Kentico jako platformu vyhovující ve všech směrech. Celé řešení jsme postavili na nejvyšší dostupné licenci EMS, kterou jsme ve velké míře upravili dle požadavků klienta. Vyrobili jsme jeden globální zdrojový systém, který umožňuje vytvořit web pro další zemi pouze získáním požadavků pro daný region.


Ty jsme následně přepracovali do globálního nastavení, odkud jsou dostupné pro ostatní mutace. Neexistují zde lokální požadavky, ale pouze přepínače funkcionalit (tzv. feature toggles). Jinými slovy nevytváříme klony webů, ale stále rozšiřujeme jednu globální aplikaci. Díky tomu ji lze jednoduše spravovat a dále rozvíjet.

V rámci zakázky jsme navrhli design a zajistili propagaci firmy na internetu

Klient měl zájem o komplexní dodávku služeb souvisejících s weby evropských poboček. Pro tyto účely jsme vytvořili design nového řešení i přívětivý formulář, který zákazníkům umožňuje rychle a přehledně objednat zvolenou službu


Vedle výpočtu ceny formulář uživateli nabídne objednávku dopravy standardizovaných palet, pojištění zásilek i konkrétní termíny dopravy. Pro návrh strategie online marketingových aktivit pro podporu značky a služeb na evropském trhu jsme přizvali specialisty z Proficia. Ti s klientem přímo řeší nastavování kampaní, vyhodnocování výsledků měření a další možnosti podpory.

Výsledkem je zvýšení počtu dokončených objednávek a jednodušší správa webů všech evropských poboček

Designovali jsme a spoluvytvářeli unikátní web pro kamionovou dopravu, který má velkou podporu přímo v centrále DHL Freight v Bonnu. Jedním z měřítek splněného zadání bylo spuštění pilotního webu v Holandsku a postupně realizovaný plán rozšiřování lokalizací webů v dalších zemích. Druhým hlediskem byla rychlost nasazení nového webu. Aktuálně je klient do měsíce schopný rozběhnout novou lokalizaci s technickou i obsahovou přípravou. Signálem, že se povedlo řešení uživatelsky zpříjemnit, je výrazný nárůst počtu dokončených objednávek v zemích s novým webem.


Důkazem kvalit webové prezentace DHL Freight je vítězství v soutěži Kentico Site Of The Year 2016 v kategorii Best Business Services Site.


Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT