Mediaprint & Kapa

Mediaprint & Kapa

Jak vytvořit zákaznický portál pro maximální spokojenost uživatelů? Pro lídra v distribuci tiskovin v České republice, společnost Mediaprint & Kapa, jsme vytvořili zákaznický portál „Moje MPK.”

Mediaprint & Kapa patří k ikonám českého časopiseckého průmyslu. Představte si portfolio s více než tisícem různorodých časopisů, které dominují v téměř 90 % prodejen po celém Česku. Díky pokročilým analýzám dat Mediaprint zajišťuje, že zákazníci vždy najdou své oblíbené tituly. Pevná spolupráce s prodejci zaručuje, že se na pultech objevují nejžádanější časopisy.

Stav před a po

Výchozí stav

  • Pro klienta Mediaprint jsme tvořili Zákaznický portál „Moje MPK.“
  • Hlavním požadavkem kromě zvýšení uživatelské spokojenosti byly reklamace, které se doposud vyřizovaly telefonicky nebo e-mailem.
  • Ruční vyřizování požadavků bylo časově náročné a bylo možné je vyřizovat pouze v rámci pracovní doby.
  • Obchodní zástupci museli osobně navštěvovat přiřazené trafiky a plánovat cesty.
  • Osobně se starali o hotovostní platby a poskytovali přímou zákaznickou podporu.

Naše řešení

  • Na základě dodaného zadání jsme navrhovali design zákaznického portálu „Moje MPK.“
  • Vyvinuli jsme obecnou dynamickou tabulku, díky které lze v portálu vyhledávat a filtrovat.
  • Jedná se o první projekt, na kterém jsme realizovali koncept react portálů.
  • Díky portálu mohou být nyní zákazníci v kontaktu s Mediaprintem i mimo pracovní dobu.
  • Uživatelé portálu mají neustálou 100% kontrolu nad svými požadavky.
  • Klient nyní ušetří až 50 % času.
  • Do zákaznického portálu se zapojilo 80 % trafik.
1,2 mil. Kč
it
Mediaprint & Kapa

Správa kontaktních a obchodních údajů

V Mediaprint & Kapa ví, jak důležité je mít aktuální a správné informace pro bezproblémový chod podnikání. Proto jsme vytvořili funkci pro správu kontaktních a obchodních údajů. Zde je možné  jednoduše a rychle upravovat všechny potřebné informace. Data klientů tak budou vždy aktualizovaná a urychlí se tím veškerá komunikace se zákaznickým portálem

Dokumenty na dosah ruky: efektivita a přehlednost

Víme, jak může být náročné orientovat se v množství podnikových dokumentů. Díky našemu portálu „Moje MPK“  Mediaprint nabízí svým zákazníkům rychlý a snadný přístup ke všem potřebným informacím. Ať už hledáte smlouvy, faktury nebo jiné důležité dokumenty, v zákaznickém portálu naleznete vše přehledně uspořádané a snadno dostupné.

„Každá činnost v portálu automaticky vytváří tiket, který detailně popisuje daný požadavek. To může být jak změna v objednávce, tak jakýkoliv jiný dotaz či požadavek. Díky transparentnosti tohoto systému mohou jak zaměstnanci trafiky, tak i dodavatel sledovat každý požadavek v reálném čase.“

David Brousil
/ Mediaprint & Kapa Pressegrosso

Rychlost a přesnost: umělá inteligence urychluje zpracování informací o 50 %

V minulosti v Mediaprintu zpracovávali reklamace převážně ručně. Tento způsob byl časově náročný. Díky zavedení pokročilého algoritmu založeného na umělé inteligenci jsme tento proces výrazně urychlili a ušetřili tak klientovi zhruba 50 % času


Nyní, když zákazník podá reklamaci, náš systém ji automaticky analyzuje a v mnoha případech i samostatně rozhodne. Pouze v situacích, které vyžadují specifické odborné posouzení, se reklamace předávají týmu specialistů, kteří mají reklamace na starost.

„Nejdůležitější funkcí, kromě zvýšení uživatelské spokojenosti, byly reklamace, které se do vzniku zákáznického portálu prováděly telefonicky nebo e-mailem. Přeorientování call centra nebylo jen výsledkem snahy o úsporu, ale hlavně o efektivitu a modernizaci procesů.“

David Brousil
/ Mediaprint & Kapa Pressegrosso

A co je skvělé?

Jakmile ke klientovi dorazí reklamace, umělá inteligence už má nachystané všechny důležité informace a dokumenty. To výrazně urychluje a zjednodušuje klientovu práci. Toto přeorientování nejenže umožnilo věnovat více času nabízení nových produktů zákazníkům, ale také zvyšuje spokojenost zákazníků díky rychlejšímu zpracování jejich reklamací.

Swagger a jeho PUX premiéra

Swagger je jako‚‚stavitelský plán‘‘ pro webové služby. Představte si, že chcete postavit dům. Nejdříve potřebujete plány, které ukazují, kde budou dveře, okna, jaký bude tvar místností atd. Tímto způsobem Swagger funguje pro vývojáře – poskytuje jim plány, podle kterých mohou postavit svou platformu.


Když se pustíme do vývoje nové webové služby, jako právě „Zákaznický Portál moje MPK”, stojíme před velkou výzvou. Jak zajistit, aby vše fungovalo, jak má, a lidé se v tom vyznali? Naštěstí jsme měli k dispozici nástroj jménem Swagger, nyní známý také jako OpenAPI.


Swagger umožňuje vývojářům přesně definovat, jak jejich webové služby fungují. Můžou v něm popsat vše od jednotlivých funkcí (endpointů) přes to, jaké informace služba očekává (parametry), až po to, jaké odpovědi vrací. Je to jako dát všem jasný návod, podle kterého se dá jejich služba sestavit a používat.


Díky tomu, že máme tyto ‚‚plány‘‘ v ruce, můžeme automaticky vytvořit návody pro uživatele nebo dokonce základní kód pro různé části naší aplikace. Výsledkem je, že všichni snadno pochopí, jak naše služba funguje a jak s ní pracovat. Swagger tedy učinil náš digitální svět trochu přístupnějším a pochopitelnějším pro každého, ať už je v oboru nováčkem nebo profíkem.

„Naši odběratelé zákaznický portál kladně přivítali. Odběratele mohou řešit své požadavky i mimo pracovní dobu zákaznického servisu. Mohou sledovat historii svých požadavků, k dispozici mají své doklady – dodací listy, faktury a mnoho dalšího.“

Hana Holakovská
/ Ředitelka zákaznického centra / Mediaprint & Kapa Pressegrosso

Digitální revoluce pro obchodní zástupce: nový nástroj pro lepší přehled

Každý obchodní zástupce má na starosti konkrétní soubor trafik, ke kterým pravidelně jezdí. Někteří zákazníci platí v hotovosti a to vyžaduje zvláštní pozornost a plánování. Kromě toho je role obchodního zástupce často spojena s poskytováním zákaznického servisu, což zahrnuje řešení dotazů, podpory nebo dokonce zpracování speciálních požadavků od trafik.


V současné době připravujeme nový digitální nástroj, který by měl obchodním zástupcům usnadnit jejich každodenní práci. Po spuštění tohoto nástroje budou mít obchodní zástupci možnost přihlásit se pomocí svých unikátních údajů a získat tak přístup k podrobným informacím o svých trafikách. 


Díky tomu budou moci efektivněji plánovat své návštěvy, sledovat platby a zadávat specifické požadavky přímo do systému.

Hledáte podobně rozsáhlé a pokročilé řešení i pro svůj byznys? Ozvěte se nám.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT