Integrace na dvě ERP uživateli dovoluje dynamické přepínání mezi lokalizacemi portálu
Zákazníci jsou v partnerské zóně schopni sledovat a spravovat objednávky, faktury, závazky nebo si zažádat o návštěvu servisního technika. Po přihlášení je dostupný i e-commerce modul (EBIZ) se 150 tisíci položkami v každé zemi. Společně s návrhem řešení jsme intuitivní ovládání portálu otestovali v prototypu a následně vymysleli grafickou podobu celého systému.
Tyto kroky do velké míry ovlivňují, jestli se firemním i koncovým zákazníkům s partnerskou zónou dobře pracuje. Z technologického hlediska jsme portál propojili s oběma využívanými ERP. Interní uživatel se může dynamicky přepínat mezi lokalizacemi bez ohledu na využívaný systém, kterým je SAP nebo Microsoft Dynamics NAV.
Dobré výsledky nám otevřely dveře k dlouhodobé spolupráci
V rámci celé zakázky se nám povedlo rozjet portál a několik jeho lokálních verzí pro firemní zákazníky. Plán počítá s rozšířením webů do 28 evropských zemí včetně pokrytí všech brandů. Ve výsledku to znamená dodání více než 80 webů pro všechny evropské pobočky, které si je přizpůsobí svému byznysu a místním podmínkám. Stav ke konci roku 2020 je 30 spuštěných webových řešení a plán do roku 2024 počítá se spuštěním všech 80.
Zároveň stále jde o jednu aplikaci, kterou je možné efektivněji vyvíjet. Výstupy dodáváme průběžně a často, což zaručuje možnosti dalšího rozšíření a udržitelnost celého řešení. Příkladem rozvoje portálu i práce na nových projektech jsou příklady dalších realizací pro Konica Minolta:
- Zpřístupnění a úpravy e-commerce portálu EBIZ pro francouzskou vládu, dosud největšího klienta společnosti Konica Minolta
- Portal Guideline – závazný návod k návrhu nových portálů
- Jednotný přístup ke všem portálům Konica Minolta v Evropě
- Ticketovací nástroj pro evropskou divizi logistiky
Rozšířili jsme portál podle požadavků francouzské vlády
Během roku 2018 vyhrála Konica Minolta výběrové řízení na dodávku tiskáren pro několik francouzských ministerstev. Nutnou podmínkou pro účast ve výběrovém řízení byla možnost objednávat tiskárny online přes zákaznický portál EBIZ. Do již běžícího projektu jsme proto zapracovali novou funkcionalitu, kterou v dubnu 2019 jako důležitou podmínku zakázky schválilo francouzské ministerstva financí.
Konica Minolta během roku 2019 portál zprovoznila pro jednotlivá ministerstva a očekává, že během plnění zakázky přes portál EBIZ dodá francouzské vládě stroje za 56 milionů eur (cca 1,5 miliardy Kč). Poděkování za tento úspěch kromě managementu z Francie dorazilo i od evropského viceprezidenta Konica Minolta.
Vytvořili jsme vizuální manuál a jednotný přístup pro klientovy zákaznické portály
Na jaře 2019 jsme zveřejnili první verzi Portal Guideline, závazný návod, jak navrhovat portály pro zákazníky. Jedná se o samostatný web a zdrojový kód, který jednotlivým vývojářským týmům zjednodušuje práci a zajišťuje, že Konica Minolta bude směrem k zákazníkům vystupovat jednotně. Celkovou strategií tohoto projektu je sjednotit portály natolik, že budou vypadat jako jeden velký celek.
Ve stejné době jsme se zapojili do projektu, který si kladl za cíl zajistit centrální správu uživatelů pro všechny portály a prostřednictvím Single Sign On (SSO) uživatelům umožnit nerušené přecházení mezi portály bez opakovaného přihlašování. Navrhli a dodali jsme design, prostředí pro správu uživatelů i front-end část, kterou jsme propojili s platformou Forgerock, světovým leaderem v identity managementu.
Ticketovací nástroj pro divizi logistiky usnadňuje řešení incidentů na evropské úrovni
Konica Minolta má v Evropě několik překladišť, 28 poboček, celou řadu externích skladů a spolupracuje se spoustou dopravců. Všechny tyto subjekty klient potřeboval propojit jedním systémem, prostřednictvím kterého by mohly komunikovat ohledně vzniklých incidentů na straně logistiky. Vytvořili jsme proto ticketovací nástroj, ve kterém uživatelé řeší denní i týdenní agendu, trackování i přehledy stavů jednotlivých událostí.
Systém slouží k jednodušší a rychlejší evidenci, správě, prioritizaci a řešení incidentů, které postihují produkty Konica Minolta při cestě k zákazníkům z domovského Japonska do Evropy.
O fungování spolupráce s klientem svědčí i čísla
V PUXdesign jsme pro spolupráci s klientem vyčlenili samostatnou skupinu programátorů, kteří agilním způsobem dlouhodobě pracují pouze na tomto projektu. Vážíme si dlouhodobosti spolupráce i důvěry a spokojenosti klienta, které nám projevuje zadáváním další a další práce. V rozmezí let 2015 až 2020 jsme dodali řešení v hodnotě 75 milionů Kč.