IDEA StatiCa

IDEA StatiCa

Uživatelský výzkum klientovi odhalil potenciál a příležitosti připravované prezentace.

IDEA StatiCa je česká firma, která v roce 2009 začínala v Brně jako startup s jedinečným produktem, který nemá ve světě příliš konkurenci – softwarem pro stavební inženýry, výrobce konstrukcí a statiky. V oblasti těch nejpokročilejších řešení se od té doby zařadila k celosvětově nejlepším. Její cílové skupiny jsou poměrně úzké, jejich potřeby se liší. Společnost se proto rozhodla poznat své zákazníky co nejlépe. A k tomu všemu přizvala nás.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient k další expanzi a prezentaci nových produktů potřeboval pokročilou platformu i dodavatele.

  • Nejasné cílení webu na konkrétní skupiny uživatelů
  • Roztříštěný vizuál webu s různými typy CTA prvků
  • Obtížné získávání poptávek
  • Zastaralá platforma a omezené možnosti rozvoje řešení
  • Chybějící prezentace pro americký trh


Naše řešení

Provedli jsme klienta transformací jeho prezentačního webu a pomohli mu vytvořit řešení na DXP (digital experience platform).

  • Provedli jsme rozsáhlý uživatelský výzkum
  • Navrhli jsme UX architekturu, nový webdesign a jeho guideline
  • Implementovali jsme web na vhodnou platformu – headless CMS Kentico Kontent
  • Zajistili jsme SEO optimalizaci webu a texty zacílené na anglicky mluvící trhy
  • Rozvíjíme dodané řešení a s klientem plánujeme další realizaci


do 1 mil.
it
IDEA StatiCa

Klient chtěl víc než redakční systém

Po zkušenostech s původním firemním webem klient věděl, že chce platformu, ve které bude schopný spravovat obsah na jednom místě a přitom ho využívat na dalších webech a komunikačních kanálech. Klient kladl důraz i na podporu omnichanell marketingu. Spolu se zástupci firmy IDEA StatiCa jsme proto vybrali Kontent, Kentico produkt typu headless CMS, který splňoval všechny jejich požadavky.

Uživatelský výzkum otevřel dveře k novému řešení

Pro vhodné uchopení projektu, relevantní návrh nové struktury webu a správné cílení jsme začali uživatelským výzkumem. U tří skupin uživatelů – zákazníků, obchodních partnerů a zaměstnanců – jsme zjišťovali skutečnou motivaci pro používání produktu, ověřovali zkušenosti s orientací na webu a zákaznickou podporou z pohledu interních lidí i zákazníků nebo mapovali celý rozhodovací proces, který začíná ještě mimo web. 


Na základě zadání od klienta, společných workshopů, analýzy původního webu a hloubkových rozhovorů vyplynuly jasné cíle, které jsme promítli do nového řešení:


- získávat více nových poptávek

- zjednodušit cestu k informacím všem uživatelům

- připravit přívětivější trial verzi softwaru

- zpřístupnit dostatek jazykových mutací

- rozlišovat obsah podle světových regionů

- pracovat s referencemi, které mají pro zákazníky velkou váhu

- zvýšit povědomí o značce ve světě

Ondřej Fridrich

„IDEA StatiCa si vybrala PUX pro spolupráci na projektu tvorby nového firemního webu v roce 2019. Přesvědčila nás především schopnost dívat se na projekt kreativně a bez obav z použití nových technologií a postupů. Nový web za dobu své existence více než zdvojnásobil návštěvnost a ztrojnásobil objem přicházejících poptávek. I díky dobrým výsledkům se naše spolupráce s PUXem postupně rozrostla o nové projekty.“

Ondřej Fridrich
/ Marketing Engineer, IDEA StatiCa

Zapojili jsme SEO specialistu a copywritera

Jedním z obchodních cílů klienta bylo posílení pozice v USA. Zapojili jsme proto do projektu SEO analytika se zaměřením na anglicky mluvící trhy. Na základě cílů projektů připravil analýzu klíčových slov a navrhl novou strukturu webové prezentace.


Podle schválené struktury a požadavků na obsah jsme vytvořili UX návrh webu a začali pracovat na kreativním webdesignu včetně vizuální guideline. Jeho prostřednictvím jsme nastavili pravidla pro používání firemního loga, barev, typografie, tlačítek, formulářů a ikon. V rámci obsahové grafiky webu jsme dodali celou řadu piktogramů, animovaných infografik a postprodukci klientových fotek a 3D modelů.

Web se přizpůsobuje cílovým skupinám

Pro klienta nabízí zvolená platforma široké možnosti práce s obsahem. Díky workflow mohou editoři vytvářet, upravovat a schvalovat obsah podle nastavené hierarchie uživatelů. Klient web dosud přeložil do 8 jazykových mutací. Celé řešení jsme integrovali s klientovým CRM Salesforce a e-mailovým řešením Salesforce Pardot.


Uživateli web nabízí řadu novinek. A to především v obsahové sekci. Díky nastavení cookies se v Centru nápovědy i v Blogu vždy jako první zobrazí nejrelevantnější obsah v jeho jazyce – přeložené návody a články. To je možné díky pečlivé práci editorů, kteří při plnění vybírají, pro který světový region je obsah určený.

Spuštěním to začíná

Spuštění nové prezentace pro IDEA StatiCa pro nás neznamená konec práce. S klientem totiž od té doby nadále spolupracujeme:


- Zaměřujeme se na rozvoj oblasti UX prvků webu

- Spolupracujeme na plnění obchodních cílů (KPIs)

- Věnujeme jim cca 150 hodin za měsíc 

- V návaznosti na web jsme vytvořili zákaznický portál pro klienty IDEA StatiCa


A nakonec to nejzajímavější, co nás však teprve čeká: v letošním roce, tedy 2023, plánujeme redesign webu.


Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT