Pneuboss: e-shop se načte do půl vteřiny

Pneuboss: e-shop se načte do půl vteřiny

Český a slovenský e-shop Pneuboss od firmy TASY už potřeboval osvěžení a hlavně zrychlení. A protože s tímhle klientem spolupracujeme už od roku 2013, znali jsme dobře jeho nároky a mohli jsme se tak do úprav pořádně obout.

Pneuboss: e-shop se načte do půl vteřiny
Kontaktujte nás

Hledáte prémiové i cenově dostupné pneumatiky nebo gumy od ověřených výrobců, jako jsou Michelin nebo Continental? Na Pneubossu mají více než 8 tisíc produktů skladem a expedici zvládají do 24 hodin. Takže není divu, že potřebovali i pořádně nadupaný e-shop.

Stav před a po

Výchozí stav

  • Starý e-shop Pneuboss byl pomalejší.
  • Na filtraci byly dostupné pouze rozměry, sezóna, značka a několik menších technologických filtrů. Bylo potřeba filtrace rozšířit o několik dalších parametrů.
  •  Chyběly speciální filtrace, například homologace – oficiální certifikace.
  • Původní web byl na starém systému, což způsobovalo problémy s dalším vývojem a vedlo k pomalému načítání stránek.

Naše řešení

  • Sklad se aktualizuje okamžitě – informace o dostupnosti zboží, které zákazníci na e-shopu vidí, jsou vždy pravdivé.
  • Převedením na novou technologii jsme Pneuboss zrychlili – načítání stránek za 0,4 vteřiny prakticky nepostřehnete. 
  • 500krát jsme zrychlili import dat – co jsme dřív dělali 7 hodin, dneska zvládneme za 20 minut
  • Všechny 4 e-shopy mají nově jednotnou správu – tím se zrychlili provoz. Ze skoro 6 milionů záznamů o skladovosti jich teď máme cca milion.
  • Vylepšený filtr – zákazníkům jsme usnadnili výběr přesně specifikovaných pneumatik.
  • E-shop jede bez výpadků – změny na vývoji děláme bez omezení nakupujících
  • Pokročilé vyhledávání – zákazníci rychle najdou produkt jen tím, že zadají do lupy jeho číslo.
+1 mil. Kč
it
Pneuboss: e-shop se načte do půl vteřiny

Užijete si hladkou jízdu e-shopem

Od samého začátku jsme v PUXu měli jasno. Chtěli jsme, aby nákup na e-shopu byl stejně plynulý a pohodový, jako bude jízda na pneumatikách z Pneubossu.

Filtrování produktů hraje hlavní roli

Abyste rychle našli přesně ten typ pneumatik, který potřebujete, zjednodušili jsme filtrování a načítání e-shopu zrychlili o více jak dvojnásobek.

Na původním e-shopu byste sice filtraci produktů našli, hodně jí toho ale chybělo. Klíčové parametry, které vám usnadní výběr pneu, jsme do e-shopu přidali až nyní.

‚‚Klíčové pro nás bylo vytvořit novou architekturu, abychom mohli dále rozvíjet naše obchodní požadavky a plány. Jako firma se stále vyvíjíme a rosteme a s tím souvisí i neustálá modernizace jednotlivých řešení. Zásadní pro nás bylo zahrnout více prvků, jako jsou například komplexnější filtry, klientská zóna nebo doplňující sortiment.‘‘

BA Adam Albrecht
/ e-commerce a IT manager, TASY s. r. o

Můžete si naklikat hned několik parametrů:

  • Šířka pneumatiky: zvolte šířku pneumatiky, která sedí na vaše auto.
  • Profil pneumatiky: vyberte, jak vysoká má být bočnice pneumatiky.
  • Průměr ráfku: ukažte, jak velké ráfky máte, a my vám najdeme pneumatiky, které na ně pasují.
  • Sezóna:potřebujete letní, zimní, nebo celoroční pneumatiky?
  • Značka: na Pneubossu najdete pneumatiky od mnoha známých výrobců, takže si můžete vybrat podle značky, kterou preferujete.

Nově jsme přidali parametr homologace. Ten pro konkrétní značky aut zajišťuje, že si vybíráte pneumatiky certifikované pro svůj typ vozidla.

Skladovost jsme vyřešili na jedničku

Konečně uvidíte zboží, které je skutečně skladem v reálném čase! Na původním e-shopu se skladovost zobrazovala i s hodinovým zpožděním. Mohlo se vám tak úplně klidně stát, že produkt byl už dávno vyprodaný, ačkoliv stále svítil zeleně jako skladem.

O aktuální zobrazení skladů se nám stará replikační služba, která běží mimo e-shop a synchronizuje ERP HoC s Kenticem.

Tento systém nám také umožnil výrazně zrychlit import nových dat. Zde se na chvilku zastavíme, protože import přímo souvisí se skladovostí. Díky rychlejšímu importu dat se informace o dostupnosti produktů aktualizují téměř okamžitě, což znamená, že vždy vidíte aktuální stav skladu.

Import nových dat jsme zrychlili 500krát

Na e-shopu visí tisíce dat, která klient potřeboval přeimportovat. Původně to trvalo 7 hodin, nyní to zvládneme za 20 minut. Celkovou obnovu všech dat na e-shopu provádíme jednou za 8 hodin. Pak ale probíhá ještě aktualizace jen nově změněných dat – a ta trvá jenom 40 vteřin. 

 

Jak jsme už zmínili, používáme systém HoC, který sleduje sklad, identifikuje nejžádanější produkty a zajišťuje rychlou synchronizaci dat pomocí replikátoru. Replikátor pracuje ve dvou režimech:

  • Plná replikace: kompletně zkopíruje všechna data za 20 minut.
  • Rozdílová replikace: průběžně aktualizuje změněná data.

Díky tomu je nabídka vždy aktuální a přesná – což je výhoda, kterou v PUXu nemá už žádný jiný projekt.

Pojďme se u té rychlosti ještě na chvíli zastavit. 

E-shop jsme dvakrát zrychlili

Pneuboss doposud fungoval na starším systému a jak říká náš vývojář Ondra: ‚‚tento systém byl takový ukecanější”.

 

Co to znamená? Web hodně komunikoval se serverem a to celý proces zpomalovalo. Proto se stávalo, že se se web načítal pomaleji.

Stavíme na MVC architektuře

Starší systém nám fungoval několik let, ale bylo potřeba reagovat na neustálý nárůst dat. Nám ani klientovi nedávalo smysl tento systém nadále rozvíjet, a tak jsme se domluvili na novém řešení.

MVC architektura, což znamená Model–View–Controller, je jako rozdělení práce při stavbě webových stránek nebo aplikací na tři hlavní úkoly. Každý úkol zastává jedna část systému:

  • Model je jako knihovník, který pečuje o všechna data. Když potřebujete nějakou informaci, model vám ji dá.
  • View je jako výkladní skříňka, kde se vystavuje to, co chcete lidem ukázat:jak stránka vypadá, kde bude tlačítko nebo jaké barvy a texty použijete.
  • Controller je jako dirigent, který řídí, co se stane, když uživatel klikne na tlačítko nebo zadá informace. Organizuje? to, jak model pracuje s daty a jak se tyto informace zobrazí ve view.

Odteď všechno funguje rychleji. Stránky se načítají svižněji, protože každá část pracuje na svém úkolu nezávisle. Údržba a rozvoj webu je taky jednodušší, jelikož se naši vývojáři zaměřují jen na jednu část systému. 

Čtyři e-shopy táhnou za jeden provaz 

TASY má čtyři e-shopy:

  • pneuboss.cz,
  • pneuboss.sk,
  • butikumi.de
  • a market.tasy.cz

Všechny jsme převedli na společný kódový základ. I když byly předtím spravovány pod jedním Kenticem, měly zvlášť vlastní logiku a všechny práce jsme museli provádět čtyřikrát. Ten samý produkt musel být ve čtyřech kopiích a navíc se musely rozkopírovat i navazující věci, jako třeba ceny nebo skladovosti.

Tahle změna nám urychlila vývoj nových funkcí, protože je nyní stačí implementovat pouze jednou. Data lze nyní sdílet mezi jednotlivými stránkami, což klientovi vyčistilo databázi a zrychlilo chod e-shopů. Ze skoro 6 milionů záznamů o skladovosti jich teď má jen zhruba milion. Rozdíl je to velký. 

Když změníme cenu pneumatiky na jednom webu, změna se automaticky projeví i na ostatních stránkách. Tímto způsobem můžeme snadno spravovat všechny stránky najednou. To nám pomáhá udržovat jednotné ceny a popisky produktů. Všechny weby jsou tak neustále synchronizované, což zjednodušuje práci a zákazníci vždy vidí aktuální informace napříč všemi TASY weby.

S překlady pomáhá umělá inteligence

TASY využívá automatizované překlady s pomocí umělé inteligence pro různé jazykové verze. Nyní můžete nakupovat pneumatiky i v němčině na webu butikumi.de. A jednou od TASY bude pneumatiky nakupovat třeba celý svět. 

‚‚Momentálně jsme u konce implementace nového řešení a ladíme ještě poslední detaily a doplňující funkce, ale již plně fungujeme právě na novém řešení. ‘‘

BA Adam Albrecht
/ e-commerce a IT manager, TASY s. r. o

‚‚Moje garáž‘‘ – vše o vašich autech na jednom místě

Máte více aut? V sekci „Moje garáž” si můžete uložit všechny důležité informace o každém vozidle, které vlastníte. 

Stačí si do ní zadat:

  • SPZ, 
  • typ auta,
  • informace o nápravách
  • a jaké pneumatiky používáte – zda letní, nebo zimní.

 A když potřebujete nové pneumatiky, systém vám ukáže ty, které přesně sedí na vaše auto. 

V sekci ‚‚Můj profil‘‘ si spravujete své uživatelské nastavení. V téhle zóně si přizpůsobíte svůj vlastní profil:

  • aktualizujete si své kontaktní údaje, 
  • změníte heslo, 
  • nebo si nastavíte preferované komunikační kanály,

Vytvořili jsme modul pro nacenění dopravy

Zavedli jsme speciální výpočetní modul, který zohledňuje různá pravidla pro nacenění dopravy. Modul vypočítává cenu za dopravu automaticky na základě toho, co máte v nákupním košíku a jaký máte zákaznický benefit.

Nakoupíte-li více než 40 kusů pneumatik, máte dopravu zcela zdarma. Totéž platí pro nákladní pneumatiky bez ohledu na množství. K tomu můžete využít různé slevy, které se vám v košíku automaticky započítají. Tento modul umožňuje zaregistrovat vaše pravidla pro slevy a dopravu a upravuje celkovou cenu podle aktuálního obsahu košíku a vašeho zákaznického statusu.

Systém ERP si automaticky určuje dopravce podle velikosti a složení objednávky.

 

Cena za dopravu se také liší v závislosti:

  • na množství pneumatik
  • typu pneumatik,
  • a stejně tak podle skladu, ze kterého je zboží odesláno. 

Košík –  vždy dostanete nejnižší cenu

Asi to známe všichni. Když se zrovna chystáte kliknout na ‚‚odeslat objednávku‘‘, zazvoní zvonek a objeví se návštěva ve dveřích. V čase, kdy popíjíte kávu s nečekanou návštěvou se může stát, že se pneumatiky ve vašem košíku vyprodají. I na toto jsme našli řešení. 

 

Napojili jsme e-shop na několik externích skladů, takže vám Pneuboss v košíku nabídne vždycky i alternativy v nejlepší cenové kategorii. A tak není kam spěchat – dejte si ke kávě klidně i dezert. 

„Jelikož jsme napojeni na desítky externích skladů po celé Evropě, často se mění ceny a dostupnosti zboží – tzn. v košíku se vám  mění data pod rukama. Na to tam máme algoritmus, který při změně skladu a ceny zkouší obsah vašeho košíku přeorganizovat tak, aby zásilka stále došla co nejrychleji a za co nejnižší cenu. Někdy to však nejde, a v takovém případě ukážeme v košíku aktuální nejlepší možnost, jak dané zboží vyexpedovat, a upozorníme vás, že se změnila cena nebo skladovost.”

Mgr. Ondřej Pavlica
/ Tech Lead BiQ pux a.s.

Změny provádíme bez výpadku e-shopu

Každý hodinový výpadek stál klienta hromadu peněz, a tak jsme přišli s řešením – bezvýpadkové vystavování webu. Abychom mohli nasazovat změny bez výpadků i během dne, zavedli jsme strategii Blue-Green Deployment. 

 

Tato metoda pracuje se dvěma e-shopy současně – aktivním a pasivním. Nové verze aplikace nasazujeme na pasivní e-shop, kde je nastavíme a otestujeme. Jakmile je vše připravené, jednoduše přepneme role e-shopů – pasivní se stane aktivním a naopak. E-shop Pneuboss je tak dostupný nonstop, zákazníci si v klidu nakupují a my můžeme provádět změny kdykoliv během dne.

Vizuál vychází z TASY Market

Při přepracování B2C e-shopu Pneuboss.cz jsme se rozhodli použít vizuální styl, který máme už osvědčený na B2B e-shopu TASY Market. Oba e-shopy teď vypadají podobně, což zákazníkům usnadňuje orientaci. Přečtěte si o všech vychytávkách, které jsme použili u TASY Market zde

SEO

Soustředili jsme se také na zlepšení pozice ve vyhledávačích, což je klíčové pro získání nových zákazníků. Integrace SEO (optimalizace pro vyhledávače) do nového designu znamená, že e-shop je nyní lépe připraven oslovit širší publikum.

Plně responzivní

V PUXdesign je responzivní design standardem pro všechny webové projekty –  Pneuboss není výjimkou.

Hledáte podobně rozsáhlé a pokročilé řešení i pro svůj byznys? Ozvěte se nám!

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT