TASY MARKET: nový standard pro e-shopy

TASY MARKET: nový standard pro e-shopy

Český prodejce pneumatik se za deset let na e-commerce trhu natolik rozrostl, že potřeboval nový B2B portál: nabitý informacemi, rychlý a připravený obsloužit klienty z celé Evropy. A my jsme ho v březnu 2023 spustili.

TASY MARKET: nový standard pro e-shopy
Kontaktujte nás

TASY, s.r.o., je prodejce pneumatik nejen pro B2B sektor, ale i pro koncové zákazníky. Možná jste u něj sami nakupovali na e-shopu Pneuboss.cz. Ten totiž v roce 2020 získal ocenění za obchod roku v kategorii pneumatiky. 

Stav před a po

Výchozí stav

  • e-shop se načítal velmi pomalu
  • na 50 tisíc produktů už výkonnostně nestačily importéry, a proto vznikl replikátor
  • řešení jelo už na starším CMS Kentico 9
  • klient měl pouze základní katalog produktů
  • chyběla zde navíc sekce pro správu vícero poboček


Naše řešení

  • připravili jsme nový systém, který zrychlil provoz zhruba o 50 %
  • e-shop díky tomu zvládne obsloužit několikanásobně více uživatelů najednou než dříve
  • importy produktů frčí mnohem rychleji v porovnání s jinými weby
  • e-shop je škálovatelný, aby zvládl ustát celoevropský trh
  • přenesli jsme ho na moderní CMS Kentico 13 MVC a částečně mu oddělili frontend (zbavili jsme se monolitického řešení)
  • zjednodušili jsme klientům výběr a nákup pneumatik pokročilou filtrací
  • napojili jsme externí sklady, kterými si klient mohl rozšířit sortiment a objednávky mu narostly o 25 %
  • díky změně UX je e-shop pro uživatele lépe použitelný
+1 mil. Kč
auto
TASY MARKET: nový standard pro e-shopy

Boss mezi prodejci pneu

V PUXdesign pracujeme na online prezentaci společnosti TASY už od roku 2013 a vyzkoušeli jsme si u nich snad veškerá webová řešení. Před deseti lety jsme jim sestavovali první malý e-shop, aby na něm mohli rozjet své podnikání v e-commerce. Dnes jsou jedním z největších online prodejců pneumatik a z B2B portálu i B2C e-shopu získávají většinu obratu.

Chtějí být na špici dodavatelů v Evropě

TASY se za poslední roky rozrostlo v několikanásobně velkou firmu. Je tedy jasné, že pro další rozvoj bylo potřeba vytvořit nový a moderní B2B portál. Předchozí verze byla velmi jednoduchá a chybělo v ní mnoho funkcionalit. V TASY proto potřebovali nové řešení: jejich ambicemi je stát se jedním z TOP prodejců pneumatik v České republice a zároveň zvládnout pokrýt svými službami celou Evropu. 


Díky skvělým vzájemným vztahům PUXdesign a TASY, našemu prozákaznickému přístupu a spolupráci na úrovni stálého týmu specialistů, která se projektu věnuje, jsme obstáli ve výběrovém řízení. TASY si nás vybralo pro vytvoření nového B2B portálu. A protože je až za přihlášením, alespoň vám o tom všem teď podrobně popovídáme.


„Díky práci vývojářů v PUXdesign jsme získali rychlý a přehledný B2B e-shop s mnohonásobně pokročilejší filtrací produktů i větším množstvím informací. S tím, jak je e-shop v tuto chvíli postaven, můžeme s jistotou oslovit celoevropský trh. Náš nový B2B portál to totiž ustojí.”

BA Adam Albrecht
/ e-commerce a IT manager, TASY s. r. o

Pro koho portál slouží? 

Pro stávající či budoucí partnery TASY – malé i ty největší. Patří mezi ně 

  • prodejci pneumatik, 
  • pneuservisy, 
  • autoservisy, 
  • spediční společnosti s vlastním vozovým parkem. 

Základ– katalog s unikátní filtrací 

Základem B2B portálu je pokročilé vyhledávání produktů pro profesionály. Jelikož tito lidé vědí, co potřebují najít, vytvořili jsme jim na míru chytrou komponentu vyhledávání, do které stačí zadat číslo. Následně se vám zobrazí hledaný produkt či celá skupina odpovídajících produktů. 


V porovnání s e-shopem Pneuboss.cz je toto vyhledávání určeno výhradně specialistům. Na B2C e-shopu (pneuboss.cz) je způsob vyhledávání zákazníkům vysvětlen, zde v B2B portálu TASY Market to není potřeba.

Malá zajímavost: v PUXdesign víme, že klienti TASY pracují při vyhledávání výhradně s klávesnicí. Proto jsme jim vyhledávání v našem katalogu uzpůsobili – aby pro ně bylo co nejpříjemnější, vůbec k ovládání nepotřebují myš.

Nestandardní oproti jiným katalogům mezi českými prodejci je také to, že dotaz nezadáváme pro konkrétní kategorii, ale pro obrovský počet produktů najednou (tedy cca 45 tisíc pneumatik). Vyhledávání je i tak velmi rychlé. 


Filtrace

Unikátní na českém e-commerce trhu je pokročilá filtrace, se kterou si naši vývojáři v PUXdesign velmi vyhráli. 


Obsahuje speciální značení pneumatik – mix parametrů, které vám upřesňují typ pneumatiky. Vyhledávání je tak rychlejší. Kupříkladu se jedná o informaci, zdali jsou pneumatiky eko, mají ochranu ráfku, homologaci pro konkrétní značku auta nebo bezdušovou pneu


Veškeré parametry, které u konkrétního produktu vidíte, jsou zároveň provázané s rozšířenou filtrací v levém sloupci. Tam si můžete ještě i sami ručně zakliknout, co vše od pneumatiky vyžadujete.

„V PUXu nejsou jen plniči zadané práce. Jsou to partneři. Po celou dobu spolupráce vás vedou, doporučují, vysvětlují a když přijdeme s nějakým nápadem, vymyslí, jak ho co nejvhodněji implementovat.”

BA Adam Albrecht
/ e-commerce a IT manager, TASY s. r. o

Nastavení cen a marží

Do záhlaví jsme umístili hned několik prvků. Zleva to je sledování zásilky, porovnávač a oblíbené, dále následuje přepínací tlačítko pro DPH a marži. Prvním třem prvkům se budeme věnovat záhy. Nejprve však proberme právě ono nastavení cen a marží, které obchodním partnerům TASY ušetří spoustu času. 


Pravidelně se jim totiž stává, že se svými klienty řeší nabídku pneumatik po telefonu. Na druhé straně tak čeká klient a chce znát cenu pneumatik – samozřejmě co nejdříve. A na tyhle chvíle jsme mysleli. Vyvinuli jsme sekci, kde si v administraci můžete jako obchodní zástupce či servisní technik sami nastavit výši marže. Nic nepřepočítáváte z hlavy. Jen přepnete tlačítko v záhlaví. Zákazníkům se rovnou zobrazí pneumatiky s konečnou prodejní cenou.


U DPH si můžete zvolit, zdali chcete zobrazovat cenu s daní, nebo bez ní.

Teď se vraťme zpět k prvním třem prvkům.


Speciální prvky pro personalizaci

Sledování zásilky: potřebujete rychlé najít, kde se vaše zásilka nachází? Stačí zadat číslo objednávky a za několik vteřin znáte aktuální stav. Tímto šetříme čas nejen klientům, ale také hotline TASY. 

Oblíbené: a jakmile najdete ten nejlepší model pneumatik, který už nechcete ztratit z dohledu, jednoduše ho přidáte mezi oblíbené.  

Porovnání zboží: nevíte-li přesně, které pneumatiky vyhovují nejlépe poměru cena a kvalita, snadno si nastavíte srovnání produktů. Trochu se pochlubíme: žádný další prodejce pneumatik v České republice toto srovnání nenabízí. 

Další prvky

Hlídací pes: e-shop u určitého typu pneumatik aktuálně nemá produkty skladem? Nastavte si jako B2B klient hlídacího psa, ať nezmeškáte naskladnění. 

Objednávky: klasické zobrazení všech objednávek na jednom místě. Tuto sekci aktuálně vedeme od spuštění ve verzi 1 a testujeme ji s uživateli. Omluvte prosím případné drobné vizuální nedostatky. 

Nevyřízené objednávky: pro obchodní partnery velmi důležitá sekce. Zejména na začátku sezóny, kdy mají autoservisy velké objednávky pneumatik, tuto sekci využívají pro přehled dodaného zboží a toho, které teprve dorazí. 

Kreditní limit: obchodní partneři TASY si mohou nastavit kreditní limit a čerpat při nákupech z něj. 

Vratky a reklamace: i vrácení zboží či reklamaci řeší klienti TASY jednoduše skrze účet. Stačí jim na to jen něklik kliknutí, nemusí nikam telefonovat. 


Správa vlastního profilu

Highlightem této B2B zóny je sekce Můj profil. Tu si můžete spravovat zcela podle sebe. 

  • Evidovat počet a jména lidí, kteří mají do firemního profilu přístup.
  • Udělovat přístupy podle potřeby: Každá osoba, která je součástí vaší firmy, může mít přidělena jiná práva. Někdo může pouze nahlížet do fakturací, jiný zase neomezeně řeší objednávky pneumatik.
  • Nastavit si, komu se odešle jaký typ upozornění: poptávkový formulář, faktura, odeslání zboží – každý typ e-mailu může dostat jiný člověk podle zaměření. Je to jen na vás, jak si vše nastavíte. 
  • Zakládat další pobočky: Portál jsme připravili i pro velké prodejce, kteří si mohou založit vícero poboček a k nim následně přidělovat konkrétní správce s různým oprávněním. Vy jako hlavní admin však transparentně vidíte historii veškerých činností či změn, které kdokoliv jiný provádí. 

Moje garáž

Máte velký vozový park? Pak vás bude určitě zajímat i část e-shopu s názvem Moje garáž. Do této sekce si můžete zapsat důležité parametry ke každému autu, které vlastníte: SPZ vozu, typ vozu, přední náprava, zadní náprava a letní či zimní pneu. 


Jakmile si vše uložíte, můžete si rovnou jedním kliknutím nechat vyfiltrovat výpis pneumatik, které odpovívají přesným požadavkům. Rychle a prakticky bez práce. 


Technické parametry

Napojení na služby třetích stran

Naše CMS Kentico komunikuje s klientským ERP HOC, na kterém najdete katalog produktů pneumatik, veškeré informace o objednávkách, kompletní správu uživatelů (tedy klientů našeho klienta TASY). Katalog dalších produktů – například disků na kola – se zobrazuje díky napojení na další službu třetí strany: ALCAR. 


Platební brána

Pro co nejpříjemnější nákup klientům nabízíme tři typy platby: na dobírku, fakturou či skrze platební bránu. Pracujeme s ověřenou platební bránou COMGATE.


Doprava

Doprava je u e-shopu TASY Market velmi specifická. E-shop prodává pneumatiky, což znamená, že balík o desítkách kusů gum už je pořádná zásilka. Právě proto si sami jako zákazník nevybíráte mezi Českou poštou, PPL či DHL. Dopravce se automaticky generuje v ERP na základě velikosti objednávky. 


A u dopravce ještě nekončíme. Své unikum si nese i cenotvorba dopravy. Ta je vskutku komplikovaná. Liší se totiž na základě množství a typu pneumatik i skladu, ze kterého se odesílají. Toto podmínkování probíhá také automaticky a klientovi se výsledná částka zobrazí v předposledním kroku nákupu.


Sklady a dropshipping

Co klienty TASY Marketu zajímá především, je nabídka pneumatik a jejich dostupnost. Proto právě sklady byly velkým tématem. Sami si můžete všimnout, že e-shop zobrazuje dva typy skladovosti: přímo skladem a externě skladem. Odlišná je i rychlost expedice pneumatik. Je to z toho důvodu, že jsme napojovali nejen informace o skladovosti z klientova ERP. 


E-shop totiž nabízí svým klientům možnost dropshippingu a stejně ji využívá pro uskladnění svých pneumatik u jiných prodejců. Počty produktů označených jako Externě skladem jsou tak ty, které máme napojeny na ERP dalších prodejců pneumatik. 

Zabezpečení

Hlavní zabezpečení je řešeno právě přihlašovací sekcí. To jsme pak už doplnili jen standardním certifikátem Let's encrypt pro šifrované připojení k webu.

Migrace dat

Z původního e-commerce portálu nám vyvstal ještě jeden úkol: zajistit bezpečnou migraci veškerých dat a zhruba 4 tisíc klientských profilů. Abychom na to nemuseli delegovat pracovní síly, které by to musely plnit ručně (což by zabralo i týdny práce několika lidí), napsali si naši vývojáři za dva dny vlastní kód, který všechna data přenesl – bezpečně a bez rizika chyb. Ušetřili jsme tím klientovi mnoho peněz a sobě uvolnili ruce k další zajímavé práci. 


A migrovali jsme i některá metadata k produktům, jejich obrázky, popisky a podobné informace. Princip byl stejný jako u uživatelských profilů, rozdíl byste našli jen v množství – jednalo se o zhruba 50 tisíc produktů.

Využití umělé inteligence

Poslední měsíce se umělá inteligence skloňuje snad ve všech pádech. A klient TASY byl otevřen výzvě zapojit ji do B2B portálu. Nyní tak v PUXdesign dokončujeme vývoj zajímavého prvku: pokud nahrajete fotografii své pneumatiky do portálu, umělá inteligence dokáže rozpoznat z boční strany číslo, dát ho do systému a podle něj vyhledat konkrétní typ pneumatiky. 

Webdesign a uživatelská přívětivost

V PUXdesign se zaměřujeme na agilní řešení projektů. To znamená, že pro TASY Market připravuje webdesignér s vývojáři konkrétní funkci. Tu následně testujeme s uživateli, zjišťujeme, jak se mu s ní pracuje. Nakonec ji upravíme podle získaných informací, aby vše fungovalo a klientům TASY se s prvky pracovalo příjemně. 

Nové řešení je kompaktnější. E-shop stojí na na míru vytvořených widgetách, které lze v Kenticu libovolně skládat a vytvářet nové produktové stránky. 

Co se uživatelské přívětivosti týče, hlavní důraz jsme při tvorbě e-shopu kladli na co nejsnazší cestu klienta e-shopem: snadno produkt nalézt, zjistit potřebné informace a úspěšně dokončit objednávku. B2B klienti však potřebují i další věc, a to najít veškeré důležité informace o objednávkách a dřívějších nákupech. To vše najdou nově na jednom místě – přehledně a pohromadě. 

UX design a vizuální hierarchie

Součástí webdesignu bylo zakomponovat i UX design a vizuální hierarchie stránek. Pneumatiky musí legislativně splňovat určitá označení, takže si webdesignér musel pohrát i s tím, aby se veškeré povinné informace či štítky vešly na stránku a zároveň vzhled webu zůstal čistý a přehledný. 

Responzivita

Responzivita webů pro odlišná zařízení je u nás v PUXdesign běžnou součástí webů a jinak tomu není ani v tomto případě. Vše je plně dostupné pro zobrazení na mobilním telefonu či tabletu. 

Myslíme na budoucnost

Vizuálem jsme mimo jiné udali nový směr pro design TASY webů – nový B2C Pneuboss.cz, který se nyní chystá. Bude zcela vycházet ze vzhledu e-shopu Tasy Market. A pro tyto účely jsme s klientem hojně řešili i SEO. Ne, že by na B2B portálu pod přihlášením hrály vyhledávače důležitou roli, avšak nová verze pneuboss.cz e-shopu pro koncové zákazníky optimalizaci potřebuje. Tímto krokem jsme připravili obsah už dopředu. 


Hledáte podobně rozsáhlé a pokročilé řešení i pro svůj byznys? Ozvěte se nám!

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT