NIVEKO: nový web i s B2B konfigurátorem

NIVEKO: nový web i s B2B konfigurátorem

30 let, 18 zemí: pravděpodobně jste se už někdy v bazénu od Niveka koupali – a třeba o tom ani nevíte. A protože bazény se pojí s pozitivními emocemi, webová prezentace Niveka má v lidech budit příjemné asociace.

NIVEKO: nový web i s B2B konfigurátorem
Kontaktujte nás

Objednat na míru, nechat vyrobit, převézt kamkoliv po Evropě: takto v základu vypadá práce v Niveku. Svým zákazníkům společnost dodává bazény vyladěné do nejmenšího detailu. Je tedy zřejmé, že se firma chce touto precizností prezentovat i navenek. A tak vznikla myšlenka poptat nový web.

Stav před a po

Výchozí stav

  • Klient potřeboval prezentační web se sběrem formulářů.
  • Původní vzhled se klientovi už nelíbil. Připadal mu zastaralý a nemoderní.
  • Chyběla mu možnost mít konečně veškerá data na jednom místě, čímž by usnadnil práci sobě i zpřehlednil poptávky obchodním partnerům v zákaznické sekci.
  • Konfigurátor pro obchodní partnery potřeboval kompletně přepracovat, měl totiž velké množství nedostatků:

- původně vypadal jako rigidní a nevzhledný nástroj a zpracovával jen minimum produktů,

- chybělo mu napojení na ERP a klient musel veškeré změny, které se o produktech v průběhu času upravovaly, paralelně zadávat i do konfigurátoru,

- i poptávky, vytvořené v konfigurátoru, si museli obchodní zástupci ručně zadat do ERP,

- funkce konfigurátoru byly jen základní, neexistovalo jakékoliv podmínkování – kombinace nekompatibilních prvků v něm byla možná,

- měl neprofesionální vizuál – texty přetékaly, dlaždice měly každá jinou velikost

Naše řešení

  • Prezentační web je vizuálně atraktivní, plný videí, vizualizací, pohyblivých widget.
  • Pro B2B partnery jsme vytvořili zákaznickou sekci, aby měli veškeré poptávky pohromadě.
  • V této zákaznické sekci jsme vytvořili nabušený konfigurátor, který vám kompletně zpracuje návrh bazénu do nejmenšího detailu.
  • Nový konfigurátor zpracovává obrovské množství dat, ale i navzdory tomu běží velmi rychle. 
  • Je jednoduchý a přehledný, snadno se v něm pracuje. 
  • Šetříme klientovi stovky a stovky hodin. Konfigurátor jsme napojili na ERP Helios, aby už v Niveku nemuseli nic přepisovat ručně.
  • Web jsme postavili na Kentico 13 MVC.
  • Budou mu rozumět napříč Evropou i po světě: má totiž pět jazykových mutací.

NIVEKO: nový web i s B2B konfigurátorem

Pojďme si tedy představit celý projekt konkrétněji. 

Prezentační web, co plyne jako voda

Už na začátku jsme naznačili, že klient Niveko stál o to poskytnout zákazníkům a zájemcům o vlastní bazén příjemný zážitek z procházení webu. Tak se také stalo.


Původní grafické řešení bylo vcelku zajímavé, ale v mnohých ohledech – například UX – nefunkční. Už v průběhu tvorby prototypu prezentačního webu jsme si všimli, že pro klienta jsou animace či rozhýbané prvky extrémně důležité.  


Celý web jsme ladili do podoby plynoucí vody:

  • Od záhlaví s videem, 
  • přes jednotlivé widgety s textem a fotkami, které se postupně zobrazují/plynou podle toho, jak scrollujete webem,
  • je plný animací,
  • parallaxů,
  • a vlnění jsme vetkli i do hamburger menu (což je také ne zcela tradiční způsob zobrazení menu v českých vodách).


Dynamika tu zkrátka hraje hlavní roli. 


A o některé animované prvky nepřijdete ani v zobrazení na mobilním zařízení. Responzivitu v PUXdesign řešíme automaticky u každého projektu, takže ani u Niveko webu nebyla výjimkou. 


Reference pro koncové zákazníky hrála stěžejní roli

Jestli je na webu Niveko nějaká část, která hraje skutečně důležitou roli pro prodej bazénů, pak je to právě sekce reference. V ní najdete drobnou filtraci referencí bazénů dle typu, typu schodů, barvy a také země, ve které se výsledný produkt nachází. 


I tady se opět všechny widgety vlní, pohybují a postupně najíždí.

Doporučí vám produkty

Aby každý návštěvník webu získal relevantní zobrazení referencí, pracujeme s jeho IP adresou. Díky tomu poznáme, zdali se nachází například v Německu a automaticky se mu mezi ukázkami produktů zobrazí ty, které Niveko v historii prodávalo do Německa. Stejnětak web zákazníkovi doporučuje bazény dle toho typu, který už dříve vyhledával.

Mini konfigurátor jsme připravili pro koncové zákazníky

Cílem prezentačního webu je dovést vás jakožto koncové zákazníky k vyplnění poptávkového formuláře. Následně se vám ozve nejbližší obchodní zástupce a celý objednávkový proces pak absolvujete společně. Vraťme se ale na začátek – tedy do fáze, kdy vybíráte bazén a váháte, zdali vyplníte poptávkový formulář.


Na web jsme implementovali mini konfigurátor nPooL planner, který slouží jako poptávkový formulář.


Jak? Jako zákazník si můžete sám doma naklikat základní verzi svého budoucího bazénu: vyberete typ, barvu, typ schodiště. A pak už stačí zadat jen kontaktní údaje a odeslat je. Obchodní zástupce, který se vám záhy ozve, už má základní představu, o co máte zájem. 


Minikonfigurátor najdete k vyzkoušení zde: https://www.bazeny-niveko.cz/npool-planner


Máme také speciální řady bazénů

Kromě běžného prodeje bazénů má Niveko ještě dvě další řady: Fusion line a prémiovou řadu Niveko plus. U těchto landing pagí bylo stěžejní, abychom dokázali na první pohled zákazníka upozornit, že se jedná o něco speciálního. 


Vyřešili jsme to změnou barevnosti stránek: prémiová řada kombinuje černou barvu se zlatými doplňky, čímž vytváříme dojem luxusu. Řada Fusion line, určena zájemcům o přírodní variantu filtrace bazénu, pak pracuje se zelenomodrou (=přírodní) kombinací barev. 

Kolik jazykových mutací, tolikrát jste webem

Společnost Niveko má sice zázemí v Uherském Brodě, avšak své produkty vyváží daleko za hranice České republiky. Běžně posílá zásilky do Francie, Velké Británie, Nizozemska či třeba Švédska. Pokrývá zkrátka celou Evropu. Proto bylo důležité nabídnout cizojazyčným klientům vhodnou jazykovou mutaci. V PUXdesign jsme jich připravili hned pět: kromě českého jazyka a klasické angličtiny či němčiny si web můžete zobrazit i ve francouzštině či nizozemštině. 


Jak jsme si poradili s technickým řešením?

Samotný prezentační web stojí na CMS Kentico 13. Jelikož plní pouze prezentační funkci a funkci sběru kontaktů, žádné napojení na služby třetích stran nemá. Nicméně za přihlašovací sekci vás čeká již slíbený konfigurátor, který už disponuje velmi zajímavými funkcemi. Pojďme si ho tedy konečně představit.

B2B Konfigurátor

Pod přihlašovací sekcí najdou obchodní zástupci či partneři společnosti Niveko nejen přehledně veškeré faktury a objednávky na jednom místě. Samotnou tvorbu objednávek jim značně usnadňuje na míru vytvořený konfigurátor. A i když se v PUXdesign na tvorbu konfigurátorů zaměřujeme, takto velké a pokročilé řešení není obvyklé.

Napojení na ERP

Rychlý. Přehledný. Nabitý obsahem. Konfigurátor bazénů Niveko slouží pro obchodní partnery jako velké zjednodušení dříve čiště manuální práce:


  • Niveko každý rok přichází s obměněnou nabídkou,
  • občas musí upravit ceny,
  • některé produkty zruší,
  • jiné zase inovuje.


Všechny tyto změny dělaly na původním konfigurátoru lidem v Niveku velké starosti. Znamenalo to totiž, že každou titěrnou úpravu, kterou měli ve svém ERP systému, museli ručně přepsat do konfigurátoru. Množství času, které tato manuální práce zaměstnancům Niveka zabrala, sečíst snad ani nelze. 


V PUXdesign jsme tedy v prvé řadě napojili konfigurátor na klientské ERP Helios. Produkty i veškeré informace o nich se mezi ERP a konfigurátorem konečně zesynchronizovaly. To znamenalo obrovské zjednodušení a zpřehlednění práce. 


Nahlédněte do konfigurátoru:

Jak nový konfigurátor funguje?

Na pohled uživatele vše vypadá velmi jednoduše – definujete si produktovou řadu, typ bazénu, schodiště, velikost, příslušenství a výsledný produkt objednáte. Na pozadí se však odehrává úplná alchymie.

Konfigurátor dává pozor na kolize v návrzích

Ta alchymie, kterou jsme Niveku vytvářeli na přání, nese název Rules engine. Je to systém, který reaguje na úplně jakoukoliv změnu/input provedený uživatelem. Pokud si místo dvou masážních trysek nakonec vyberete pět kusů, systém znovu kompletně projede optimalizovaný set pravidel, jestli váš výběr náhodou neovlivnil nějaký jiný krok konfigurace.


Celkově systém pracuje s 1 500 pravidly/proměnnými, které v každičkém kroku znovu a znovu překontrolovává. To je nutné pro to, aby výsledný bazén bylo skutečně možné sestavit. Konfigurátor už od prvního kroku vyhodnocuje, které komponenty jsou společně kompatibilní a podle toho vám je nabídne. Nestane se tedy, že byste si vybrali trysky do bazénu, které by nakonec nebylo možné namontovat.


„A to musí znát obchodní zástupci každý šroubek, aby mi vše připravili?” 

Možná se nyní ptáte sami sebe. Rovnou vám odpovíme – nemusí. Velké množství povinných prvků vám konfigurátor vybere automaticky přesně podle toho, jaký typ bazénu si vybíráte. 

Navrhuje s vámi za pomoci drag-and-drop

Hned vedle samotného konfigurátoru (na obrázku vpravo) se od začátku tvorby bazénu zobrazuje další výjimečná věc: tzv. sketch. Jedná se o drag-and-drop funkcionalitu (tedy uchop-a-přesuň), se kterou si můžete moc hezky vyhrát. Jednotlivé komponenty, které si v konfigurátoru vyberete, můžete do tohoto sketche přetahovat. 


I zde probíhají na pozadí celé stovky podmínkování. Zůstaňme u příkladu s tryskama: pokud byste je chtěli umístit doprostřed bazénu, sketch vám to nedovolí. Moc dobře totiž ví, že to není možné. 

Přehled konfigurací

Konfiguraci jste si jako obchodní partner vytvořili, ale co nyní? Jakmile ji uložíte, najdete ji v přehledu všech připravených konfigurací. Tento přehled lze zobrazit včetně cen, výčtu států pro doručování a možnosti stáhnout pro klienta celou nabídku v PDF. 


Nakonec ji můžete jedním kliknutím odeslat přímo do Niveka, kde už se objednávkou začnou zabývat na ostro. Pustí se do technického výkresu a následné výroby bazénu. 


Sekce doprava: integrace na Google distance Matrix API

Posledním krokem je doprava. A i ta nese v Niveku svá specifika. Přece jen dovézt klientovi na druhé straně Evropy bazén vyžaduje občas vypravení i několik kamionů najednou. A aby to všechno nemuseli obchodní zástupci počítat s kalkulačkou v ruce, napojili jsme dopravu na Google distance Matrix API. 


Systém si sám najde nejlepší trasu. Následně dle ceníku na kilometr a podle velikosti zásilky přepočítá, kolik aut ji bude přepravovat, kudy kurýři pojedou, zdali nebude potřeba jet trajektem a kolik to celkem bude stát peněz. Stručně řečeno: i výpočty ceny dopravy podléhají obrovskému množství výjimek a podmínkování. 



Je prezentační web s konfigurátorem i váš případ? A máte pocit, že přesně taková proměna, jako u Niveka, by bodla i vám? Ozvěte se. 

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT