JIC

JIC

Jihomoravské inovační centrum (jinak také JIC) se rozhodlo renovovat starý web: po technické i vizuální stránce. A velkým přáním bylo mít na něm rozšíření, která klientovi na původním řešení chyběla jako sůl.

JIC (Jihomoravské inovační centrum) podporuje lidi v podnikání, které může měnit svět. K jeho klientům patří jak začínající startupisté, tak zavedené firmy z jihomoravského regionu. Jedním z klíčových prezentačních nástrojů JICU jsou jeho webové stránky. S novým vizuálem se rozhodl redesignovat i webové stránky a přejít na profesionálnější řešení. Proměnili jsme je proto ve hravý moderní web reflektující značku JIC.

Stav před a po

Výchozí stav

  • Potřeba inovovat zastaralé webové řešení 
  • Nemožnost skládat widgety podle potřeb
  • Pomalé načítání webu
  • Web na vlastním administrativním rozhraní už nenaplňoval očekávání klienta.


Naše řešení

  • Umožnili jsme klientovi konečně detailně editovat obsah a vytvářet nové stránky.
  • Nechybí možnost personalizovat obsah a AB testování.
  • Web jsme napojili na rozličné služby třetích stran (Comgate, K2 atd.).
  • Jazykové mutace (ENG a CZ).
  • Web se po našich změnách a přesunu na nové CMS výrazně zrychlil.
  • Přesunuli jsme stovky stránek z původního webu na nový pomocí vlastního importéru.

860 tisíc
auto
JIC

Od roku 2003 podporuje JIC rozvoj podnikání na jižní Moravě. Možná, že i k nadcházejícímu kulatému výročí si v roce 2022 nadělilo velký dárek – kompletně inovovalo svůj zastaralý web a proměnilo ho v moderní stránku nabitou funkcemi. A my v PUXdesign jsme jim v tomto velkém kroku byli po celou dobu partnery: od prototypu až po vývoj. 

Základní představa už z telefonního sluchátka zněla následovně: 

  • Náš nový prezentační web by měl přilákat více lidí. 
  • Nově příchozím i stávajícím klientům chceme nabídnout vylepšené funkce a jednodušší pohyb na webu. 
  • Zároveň jim chceme poskytnout možnost přihlášení do služby, na akci, k newsletteru a do uživatelského účtu. 
  • A sobě umožnit informovat klienty o ekosystémových projektech, které v JICu dlouhodobě rozvíjíme (KUMST, FabLab, …)

Po vstupním workshopu s klientem, podrobném probrání jeho představ, očekávání a problémů, které ho trápí na stávajícím webu, jsme se pustili do prvních stanovisek:

Postavit nový web na Kentico Xperience

Starý webu JIC.cz byste našli na jejich vlastním administrativním rozhraní, které si JIC nechal kdysi postavit na míru. Problém byl, že ho už dávno přerostl. A protože my máme ty nejlepší zkušenosti s Kenticem, navrhli jsme klientovi právě toto CMS. Nabízí totiž mnoho funkcionalit, o které měl JIC zájem:

  • A/B testing,
  • možnost personalizace obsahu, 
  • posílání newsletterů,
  • editace obsahu,
  • napojení na systémy třetích stran
  • a další.

Požadavků nebylo málo, proto jsme zároveň byli JICu i partnerem při výběru oněch funkcionalit. Pomohli jsme mu určit si priority a doporučili, co skutečně pro svou práci potřebuje. 

Prototyp

Ještě před tvorbou podrobného technického zadání se pustil do práce náš UX webdesigner Peter, kterému připadl úkol vytvořit prototyp webu. A nebylo to nic snadného. Prezentační web JIC.cz je nejen velmi komplexní obsahem, ale zároveň má širokou základnu cílových skupin. No posuďte sami…

  • Studenti
  • Lidé s touhou podnikat či začínající podnikatelé
  • Podnikatelé, majitelé firem
  • Zřizovatelé
  • Veřejnost
  • Odborná mezinárodní veřejnost
Peter Kušnírik

„Struktura webu byla extrémně komplikovaná a bylo nutné vymyslet smysluplný a jasný průchod webem. Ten má navíc mnoho cílových skupin. Stránky jsme proto rozdělili na dvě sekce: podle potřeb návštěvníků a podle jednotlivých segmentů.”

Peter Kušnírik
/ UX designer a grafik

Po dvou měsících ladění spatřil světlo světa hotový prototyp. Ten následně putoval do grafického studia Steezy, které si JIC vybral jako dodavatele webdesignu.


Teď se ale pojďme podívat na samotné prvky, kterými jsme napomohli web zrychlit a zpříjemnit na něm pobyt jak návštěvníkům, tak zaměstnancům JICu při práci.

Kentico 12 a editovatelnost

Původní web JICu běžel na administrativním rozhraní sestaveném na míru – a jak už jsme naznačili výše, klientovi už vůbec nevyhovoval. Zejména mu chyběla možnost editovat si veškerý obsah podle potřeb, a to kdykoliv. Pokaždé tak musel oslovovat dodavatele, aby vše potřebné zapracoval. 


Volba padla na MVC Kentico 12 a JIC tak konečně zjistil, že už nemusí řešit:

  • Žádné další úkolování dodavatele.
  • Žádné čekání na uskutečnění úprav.
  • Žádné starosti s kontrolami publikovaného obsahu. 
  • Žádné další náklady spojené s běžným provozem webu.


Vše si v JICu už od nynějška zastanou sami. Vytvořili jsme jim totiž na míru veškeré widgety, které budou pro svou práci potřebovat. Mohou tak konečně kdykoliv editovat články, vytvářet nové stránky, vkládat obrázky, fotografie, videa – zkrátka mají absolutní svobodu v tom, co a kdy na web přidat.


Specifickými požadavky, které Kentico umí na jedničku, je personalizace obsahu a AB testování – o ně klient velmi stál. S touto funkcionalitou si může vytvářet například dvě verze stránky a zkoušet, co bude pro návštěvníky lepší: barva tlačítek, odlišné nadpisy, jiné obrázky a další prvky.

„Přístup vedoucího backendového týmu z PUXdesign byl skvělý. Vše s námi pohotově konzultoval, navrhoval vhodnější řešení a měl zájem rozebírat problémy do detailu. A i dnes, když nám něco není jasné, zavoláme mu a on s námi vše projde. Takže spolupráce v tomto ohledu šlape velmi dobře.”

Samuel Pacek
/ marketingový specialista JIC.cz

Import obsahu

Nový redakční systém znamenal i kompletní migraci obsahu ze starého webu. To znamenalo přenést na 450 magazínových článků, 200 článků pro sekci PRESS či veškeré profily o stovkách osob a firmách registrovaných na JIC+. Přeplňovat takové množství obsahu ručně by znamenalo stovky hodin práce. 


V PUXdesign jsme proto zapojili vývojáře. Ti navrhli importér, jehož prostřednictvím pak veškerý tento obsah – včetně fotografií – přenesli do Kentica. To vše jim zabralo všeho všudy 40 hodin.

Integrace služeb třetích stran

Co neumí Kentico samo, to jsme vyřešili napojením na službu třetí strany. Integrace tedy hrála v tomto projektu zcela zásadní roli. 


Marta Halámková

„Obecně u integrací může nastat problém v čekání právě na třetí stranu. Spolupráce se musí dopředu velmi dobře domluvit a naplánovat, jinak se může stát, že my budeme mít vše hotové a zablokuje nás třetí strana, které to bude trvat o dost déle, než jsme čekali.”

Marta Halámková
/ projektová manažerka

Klientovi jsme napojili na web řadu služeb třetích stran, které mu nyní zásadně usnadňují práci:


1. Uživatelská sekce pro přihlášení uživatelů

Návštěvníci vidí až po přihlášení články, kalendář akcí a další prvky na webu, které ostatní – ti nepřihlášení – uživatelé nevidí. Registrovat uživatele mohou jedině zaměstnanci Jihomoravského inovačního centra, kteří založí údaje v CRM a pošlou je následně zájemci. Žádný registrační systém tak na webu sami nenajdete.


Za přihlášením najdete také výpis (nových) členů jic+ a stránku benefity, abyste se propojili s firmami a podnikateli. Uživatelská sekce má i inzerci – pokud hledáte člověka či firmu s konkrétními dovednostmi, stačí přidat inzerát. 

2. Pět typů formulářů napojených na Microsoft Exchange

Krokové formuláře slouží k tomu, aby měli uživatelé možnost zarezervovat si zasedací místnost, laboratoř, halu. Formuláře napojíme na Microsoft Exchange, skrze nějž si lze hlídat dostupnost sálů či provést rezervaci, pokud v kalendáři nemá místo zabookované někdo jiný. Nyní je napojen prozatím jen jeden formulář pro rezervace zasedací místnosti. 

3. Na CRM

Skrze CRM si klient spravuje plánování akcí – CRM hlídá dostupnost akce, ukládá všechny informace a registruje lidi. Také spravuje uživatele v sekci JIC+.

4. ERP K2 

Některé akce má JIC placené a je potřeba vystavit fakturu či dodací list. Jakmile si návštěvník JICu zaplatí akci, automaticky mu ERP K2 pošle fakturu, případně dobropis.

5. COMGATE platební brána

Všichni víme, jak vypadá běžná platební brána u e-shopů. To ale není případ tohoto projektu. I tento prvek jsme upravili k obrazu JICu. U placených plánovaných akcí jsme nastavili podmínku, aby si zájemce nejprve vyplnil objednávkový formulář a ten odeslal. Následně JIC vyhodnocuje, zdali jsou na událost ještě volná místa a zájemci se až následně odešle na e-mailovou adresu odkaz k platbě.


„U PUXdesign oceňujeme především ochotu vše řešit. Od začátku tvorby webu i po celou dobu jeho vývoje jsme měli spoustu požadavků a v PUXu se k nim postavili přímo – byli ochotni se o všem bavit, dávat našim nápadům tvar a dotáhnout upravené řešení do zdárného konce.”

Samuel Pacek
/ marketingový specialista JIC.cz

V JICu se však odpočívat nechystají. V plánu mají spustit registrační zónu pro nově zrekonstruované coworkingové prostory či pro pronájem prostor v budově JICu v Technologickém parku. A v neposlední řadě si brousí zuby i na přechod webu KUMSTU (kreativní HUB v Brně – www.kumst.cz) ke všem ostatním webům z rodiny JIC na CMS Kentico.

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT