Co takový projektový manažer v PUXdesign vlastně dělá?

| Petra Šmejdová
Co takový projektový manažer v PUXdesign vlastně dělá?

Uvažujete o dráze projektového manažera, ale nevíte, jestli je to práce pro vás? Přečtete si rozhovor s našimi projekťáky – Jirkou, Peťou Š., Peťou J. a Luďkem – a udělejte si lepší představu. 

Co jsi dělal/a před tím, než jsi se stal/a projekťákem?

Jirka: PUXdesign je moje první pracovní zkušenost. Nejdřív jsem vypomáhal s obsahovým plněním webů a e-shopů a zajišťoval technickou podporu pro spuštěná řešení našich klientů. Díky tomu jsem se naučil pracovat s redakčním systémem Kentico CMS – a to jak z pohledu uživatele, tak i částečně z pohledu vývojáře (HTML, CSS).

Peťa J.: Já jsem měla krátkodobé brigády, ale nic přínosného. Odstátnicovala jsem jako bakalář na FI MU v Brně. Nyní stíhám obojí, práci na částečný úvazek a studium magistra na stejné škole.

Peťa Š.: Obsahově jsem spravovala weby v jiných redakčních systémech, psala texty na web a chvíli dělala v marketingovém oddělení na univerzitě.

Luděk: Pracoval jsem jako konzultant malých eshopů v jiné firmě a ještě předtím jsem pracoval na obchodním oddělení v distribuční firmě v různých rolích. 

Co tě dosavadní práce projekťáka naučila?

Jirka: Rozhodně pracuju více systematicky, důsledně, a celkově si lépe organizuju i osobní život. Díky zkušenostem z projektového řízení dokážu také hodně věcí přijímat s nadhledem a jednoduše je dotáhnout do konce.


Peťa J.: Já vidím největší přínos v práci s redakčním systémem Kentico, okrajově taky v získání většího povědomí o HTML, JS, CSS, databázi nebo C#. Při práci člověk získá i přesah do oblasti UX, SEO, testování, návrhu webu, možnosti programování a kódování.


Peťa Š.: Kromě toho, co už vyjmenovali Jirka a Peťa, jsem se naučila formulovat zadání, na kterém stojí úspěch celého projektu. Vyhrocené okamžiky mě denně učí se v osobním životě zbytečně nerozčilovat a nespěchat. Nemá to cenu.


Luděk: Že by člověk měl být splachovací, soustředit se na důležité úkoly a nestresovat. Taky vidím, že zavedení nových metod řízení na začátku bolí, ale má smysl, protože potom hodně pomáhá eliminovat rizika, která projekt může mít. 


Jak vypadá tvůj typický pracovní den?

Jirka: Typický den bych rozdělil do 4 částí – řízení chodu nových projektů, support pro stávající klienty, vytváření milníkových dokumentů (nabídky, kalkulace, dokumentace) a administrativa.


Peťa J.: Víc to rozvedu. Ráno přijdu, udělám si čaj a přečtu e-maily. Věci, co jdou vyřešit rovnou, tak hned zapracuju nebo na ně odpovím. Většinou se jedná o otázky na plnění obsahu, formátování stránek nebo termíny zapracování. Složitější úkoly pak zakládám do našeho systému na řízení projektů a posílám je na programátory. Přes den si pak často volám s klienty o průběhu tvorby webu, jezdím na schůzky. Také konzultuju s grafiky, vývojáři a kódery jejich řešení. Testuju výstupy, píšu dokumentace, plním obsahy webů, školím a předávám klientům hotová řešení.


Peťa Š.: Shrnu to asi tak, že hned od rána vím, co chci nebo potřebuji udělat a stihnout. Sepíšu si denní to-do list a podle priorit ho plním. Mezi tím přichází nové e-maily, požadavky a dotazy, které operativně zařazuji do denního plánu. Pokud mám na konci pracovního dne odškrtaný celý to-do list, považuji ho za úspěšný.


Luděk: Jakmile rozdám úkoly ostatním, věnuji se těm, které musím zpracovat já. Většinou obsahové korektury, administrativa a hlavně hodně testování. Jsem detailista, ale léčím se :-)


Co tě na práci projekťáka baví nejvíc?

Jirka: To že neexistuje stereotyp a každý den řeším jiné požadavky, odpovídám na odlišné otázky a spolupracuju s novými lidmi. Jsem zodpovědný za chod celého projektu a pomáhám klientům uskutečnit jejich představy a očekávání.


Peťa J.: Baví mě vnášet do řešení nějaký vlastní, zkušenější pohled a taky radit klientům, co má cenu zapracovávat a na co je potřeba nezapomenout. Také mě baví dohlížet na správný a včasný chod vývoje.


Peťa Š.: Kreativní část projektu je nejlepší. S kolegy ráda vymýšlím možnosti řešení jednotlivých projektů, protože každý je jiný a sleduje rozdílné cíle. Baví mě poznávat nové klienty a jejich produkty a služby.


Luděk: Když se učím něco nového, co mi dává smysl a někam mne osobně posouvá. Někdy je dost náročné prošlapávat cestičku a dodržet termín, když je to něco, co nikdo nezná, ale se zkušeným týmem vždycky něco vymyslíme.

Jaké předpoklady by měl mít budoucí kolega?

Jirka: Zodpovědnost a spolehlivost je samozřejmostí, vše ostatní ho/ji rádi naučíme. Mohl by umět hrát pinec, ať zvýší konkurenci v našem týmu :)


Peťa J.: Budoucí projekťák by měl mít chuť učit se nové věci, zažít si interní procesy a vyjednávat se všemi členy týmu. Určitě je důležitá trpělivost s týmem, přesnost v zadávání úkolů a dobrá organizace práce a času. Na škodu nejsou ani základní znalosti kódování.


Peťa Š.: Trpělivost, selský rozum, schopnost domluvit se, vlastní názor, respekt k ostatním kolegům a jejich specializacím.


Luděk: Znalosti organizace práce a času, nebát se ptát, zjišťovat, pátrat a chtít to nejlepší i od ostatních.


Pokud jsme ve vás probudili zvědavost a zdá se vám, že pro pozici projektového manažera máte tu správnou náturu, napište nám o sobě to nejzajímavější na  info@puxdesign.cz. Schopní lidé si vždycky získají naši pozornost, ty nejschopnější zveme na osobní schůzku.

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.