Klasické Google Analytics končí. Nové „čtyřky” nastavte co nejdříve

| Klára Bečáková
Klasické Google Analytics končí. Nové „čtyřky” nastavte co nejdříve

Universal Analytics, které vám nejspíš doposud měřily veškerá statistická data, v červnu končí. Na jejich místo nastupují Google Analytics 4. Ne však automaticky – musíte si je správně nastavit.

O těchto změnách víme už od loňského roku, přesto si zopakujme, co nás v následujících dvanácti měsících čeká.


K 30. 6. 2023 končí dosavadní Universal Analytics a přestávají s měřením. 


To je špatná zpráva. Jenže to není všechno.


K 31. 12. 2023 totiž navíc ztratíte přístup v Universal Analytics ke všem nasbíraným datům.


Veškeré podklady pro nastavení reklamních kampaní tak budou nenávratně pryč. Ledaže…


Přejděte na nové Google Analytics 4

Abyste se nemuseli vzdát všech svých dat pěkně přehledně na jednom mítě, nastavte si Google Analytics 4. Má to jeden háček – je potřeba to udělat co nejdříve. Pokud přejdete na GA4 ještě dneska, tedy 6. ledna, nástroj od tohoto dne začne měřit. Ti, kteří nastavení nechají až na posledního června, to budou moct v létě přenechat věštecké kouli. 


A jak provést onen přechod? Troufáte-li si na něj sami, provedeme vás jím rovnou v šesti krátkých bodech. Pokud raději investujete svůj čas do jiných činností, naši vývojáři vám rádi vše nastaví. Ozvěte se ještě dnes.

Jak nastavit Google Analytics 4?

1. Otevřete si svůj účet Google Analytics.

V horní liště se vám automaticky zobrazí nabídka nastavení Google Analytics 4 – jdeme na to. 


2. Začínáme

Ve chvíli, kdy se prokliknete k asistentu nastavení, Google vám nabídne Vytvoření nové služby Google Analytics 4. 


3. Vytvořit a pokračovat

V tuto chvíli máte vytvořené Google Analytics. To však ještě není všechno. Je potřeba vše propojit s Google Tag Managerem. Proč? Důvod je prostý – analytické nástroje by se vám měly spustit až ve chvíli, kdy návštěvník na vaší cookies liště odklikne, že se sběrem dat souhlasí. 


4. Tag manager a Google Analytics 4

V nových Google Analytics 4, konkrétně v datových streamech, najdete ID kód (neboli měřící ID), který je potřeba následně propojit s Tag Managerem. Přejděte proto do jeho nastavení, konkrétně na stránku Značky a vytvořte novou značku.


5. Konfigurace

Nový tag si pojmenujte a klikněte na Konfigurace značky. 


Vyberte kofigurátor Google Analytics 4, kam vložíte ID kód (measurement ID) z kroku 4.


6. Vyplňte spouštění

Závěrem pomyslná třešnička na dortu – pokud chcete, můžete si vyplnit příkaz v kolonce triggering/spouštění, aby se Google Analytics navázaly na cookies lištu. Tím si zajistíte, že se měření na webu spustí v momentě, kdy návštěvník odklikne na cookies liště, že souhlasí se sběrem dat.


Tento příkaz může znít třeba následovně:

  • cookies analytic load
  • cookies analyticalsubmit 

Je ale možné, že na vašem webu vypadá úplně jinak. 



A je hotovo. Google Analytics 4 máte správně nastavené a od této chvíle vám začínají měřit. Něco se vám nezdá? Napište nám nebo rovnou zavolejte na zákaznickou podporu, kde vám vždycky poradí někdo z našeho zkušeného helpdesk týmu: Adam, Kristýna nebo Dominik.

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.