Unipetrol

Unipetrol

Ne jeden. Ani dva. Ale rovnou tři prezentační weby a microsite jsme vytvořili pro klienta z oboru petrochemie. 

Kdo by neznal čerpací stanice Benzina? Jejich vlastník, Orlen Unipetrol, je jako rafinérská a petrochemická skupina v České republice jedinou společností zpracovávající ropu a stěžejním výrobcem plastů. A protože jde s dobou, ví, že kvalitní a responzivní web je v dnešní době důležitou součástí prezentace společnosti.

Stav před a po

Výchozí stav

Klient potřeboval obnovit svůj původní web a vytvořit k němu několik dalších prezentačních webů pro své specifické produkty a služby.

  • Zastaralý web už potřeboval redesign
  • Nutnost vytvoření dalších webů pro Chezacarb a produkty vyráběné v Mostě a Litvínově
  • Požadavek vytvořit microsite splňující funkci PR webu
  • Vytvoření komplexní kalkulačky 
  • Sestavení vyhledávače produktů podle konkrétních parametrů

Naše řešení

Umožnili jsme klientovi kvalitní prezentaci firmy díky několika přehledným prezentačním webům s užitečnými funkcemi.

  • Dali jsme původnímu webu nový vzhled a moderní prvky
  • Vytvořili jsme tři prezentační weby zaměřené na konkrétní typ vyráběných produktů
  • Postavili jsme vše na jedné platformě, díky čemuž se zjednodušila správa webů a jejich rozvoj.
  • Spustili jsme microsite prezentující práci Unipetrolu v extrémně krátkém termínu
  • Vyvinuli jsme kalkulačku s širokou databází, která dovede zákazníkovi porovnat aktuálně používaný produkt s produktem Chezacarb
  • Navrhli jsme vyhledávač produktů, který zákazníkům navrhne vhodné produkty podle zadaných proměnných (segment, technologie atd.)
600 tis. Kč
industry
Unipetrol

Projekt pro podporu PR

Klient nás oslovil s několika problémy: potřeboval redesignovat stávající a zastaralý web, vytvořit šest nových prezentačních webů zaměřených na konkrétní produkty a nakonec navrhnout microsite Unipetrol lidem, která by plnila propagační funkci.

Web chtěli spustit už za měsíc

První na řadu přišel jednoduchý web Unipetrol lidem, který jsme spustili na platformě Kentico 12. Jeho záměr tkvěl především v posílení PR společnosti a navázání komunikace s veřejností. Sestavili jsme proto microsite, kterou by si mohl klient jednoduše sám spravovat a přidávat do ní obsah. Její hlavní funkcí byla možnost uspořádat soutěž pro veřejnost ve formě hlasování. A aby byly hlasy spravedlivé, podmínili jsme jejich započítání v soutěži potvrzovacím e-mailem a kontrolou IP adresy odesílatele.


Zároveň jsme pomohli klientovi zviditelnit jeho sociální sítě. Za pomoci pluginu jsme na web umístili feed ze sociálních sítí. Nejnovější příspěvky se díky tomu zobrazují i jako posouvatelné dlaždice na hlavní stránce. Jakmile se zveřejní příspěvek na sociálních sítích, náhled příspěvku se automaticky zobrazí i na webové stránce. 


Podmínkou při navrhování tohoto webu bylo jeho velmi rychlé spuštění. Pracovali jsme, až se nám od klávesnic kouřilo a… stihli jsme to! Oficiální spuštění webu se konalo od prvotního zadání dokonce dříve než za měsíc.

Nové weby prezentují klientovy služby

Z microsite jsme se přesunuli k tvorbě tří prezentačních webů – Chezacarb, Liten a Mosten. Jejich účelem bylo především informovat návštěvníky o specifických produktech a službách, které klient nabízí, ale také poskytnout materiály ke stažení či nabídnout přehled o pořádaných akcích společnosti Unipetrol. Všechny tři webové stránky disponují kromě české verze i dalšími dvěma jazykovými mutacemi – angličtinou a němčinou. 


Nejzajímavějším prvkem, který jsme na těchto webech vytvořili, byla kalkulačka pro Chezacarb a vyhledávač produktů pro Mosten a Liten. Při tvorbě kalkulátoru bylo nutné získat od klienta obrovské množství dat. Poté jsme je všechny importovali do systému a ručně vykreslovali. Výsledkem je propracovaný porovnávač produktů. Zájemce si v kalkulátoru podle nabízených parametrů a konkrétního polymeru srovná svůj stávající produkt s produktem Chezacarb. Graf následně zobrazí odpovídající křivku.

Weby Liten a Mosten vytvořené pro konkrétní města

Jak už názvy nově vzniknuvších webů Liten a Mosten naznačují, jejich základem jsou město Litvínov a v Most. Původně byly o technologiích a službách Mosten a Liten pouhé zmínky na oficiálním webu Orlen Unipetrol. Klient se však rozhodl pro vytvoření samostatných prezentačních webů. 


Oba weby disponují téměř stejnou strukturou jako Chezacarb. Namísto kalkulačky jsme zde umístili stránku pro vyhledávání produktů. Sesbírali jsme veškerá data o nabízených produktech obou poboček a vytvořili z nich přehledný konfigurátor. Stačí si zvolit z nabízených možností a vyplnit jakost, druh a účel zpracování či konkrétní obor. Nástroj pak v tabulce nabídne přehled nejvhodnějších produktů pro vaše potřeby.

Povídejme si o tom

Dva nejnovější prezentační weby jsme pro klienta dokončili na jaře 2021, a to: Paliva UNIPETROL a Let’s talk about it. Oba dva tyto weby se měly zaměřit na osvětu lidí, každý však v jiném tématu. Webem Paliva UNIPETROL chtěl klient ukázat lidem, jaký je rozdíl mezi kvalitním a nekvalitním palivem a zároveň nabídnout výhodné členské programy. Let’s talk about it pak měl sloužit jako blog, na kterém ukáže, že politika udržitelnosti je dnes pro firmu ORLEN Unipetrol aktuálním tématem. Podmínkou byly kromě české verze webu i jazykové mutace v angličtině a možnost vlastní editace. Zadání tedy bylo jasné. 


Sestavili jsme prototypy, navrhli grafiku a postarali se o technickou realizaci na CMS Kentico. Klient si nyní zvládne weby sám naplnit obsahem a zároveň je i průběžně obnovovat a obohacovat o nové texty, obrázky či videa. 

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT