ZKL

ZKL

Největší výrobce ložisek ve střední Evropě si zaslouží reprezentativní a zároveň technicky nabušený web. A proto jsme přišli na řadu my v PUXdesign.

Ložiska ZKL najdete téměř ve všem, co se točí, a to kdekoliv na světě. A ani trochu nepřeháníme. Tato brněnská společnost totiž vyváží své produkty do 70 zemí celého světa. Díky nim lze rozpohybovat turbíny v elektrárnách, vlaky na železnicích nebo stroje při důlní těžbě.

Stav před a po

Výchozí stav

Nástup pandemie covid-19 klientovi ukázal potřebu prezentovat se a obchodovat online.

  • Design stránek v černé barvě už byl staromódní a v kombinaci s modrým písmem komplikoval čitelnost textu.
  • Chyběly zabezpečovací certifikáty a web proto působil nedůvěryhodně.
  • Informace už nebyly aktuální.
  • Kvůli nástupu koronaviru začali klienti vyžadovat nový přístup, jak se dostat k datům.

Naše řešení

Vizuálně i technicky nevyhovujícímu webu jsme dali novou fazónku.

  • Pro klienty ZKL jsme vytvořili celou partnerskou zónu.
  • Byl navržen modul pro snadnou konfiguraci produktů.
  • Integrovali jsme web na ERP SAP.
  • Provedli jsme kompletní redesign webu včetně nové – přehledné – struktury stránek.
  • Web je nyní opatřen bezpečnostními certifikáty a běží hladce kdekoliv na světě.
  • Obsah prošel úpravami copywritera.

850 tis. Kč
industry
ZKL

Uzavření světa probudilo potřeby být vidět online

Zahalení světa pod roušku koronaviru a absolutní přesun do onlinu byl hlavním impulzem pro společnost ZKL, že je načase zapracovat také na stávajícím – trendům nevyhovujícím – webu. Ten prošel renovací naposledy v roce 2012, což je ve virtuálním světě dlouhá doba a na samotném vzhledu webu ZKL.cz to už bylo znát. Klient navíc nebyl spokojen s jeho stavem ani po stránce technické. Vyhlášení výběrového řízení na dodavatele nového webu bylo tady.


Požadavky klienta byly zcela zřejmé. Hledal k sobě rovnocenného partnera, který má zkušenosti s integrací ERP SAP a tvorbou partnerské zóny. Zároveň někoho, kdo poskytne takový redakční systém, ve kterém se zaměstnanci naučí snadno pracovat, a někoho, kdo dodá i adekvátní technické řešení. A v neposlední řadě by měl ohromit grafickým návrhem. A v tomto všem jsme v PUXdesign uspěli.


Dalšími parametry, které hovořily v náš prospěch, pak byly především naše referenční projekty. Díky nim klient viděl, že nejsme v oboru žádní bažanti. Naopak, s velkými řešeními máme mnoho let zkušeností a víme, co úspěšné weby, e-shopy nebo zákaznické portály potřebují.

Oficiální plácnutí následoval společný workshop

Prvotní oťukání a nasbírání veškerých představ, přání a vizí nového prezentačního webu se uskutečnilo ve formě vstupní analýzy. Ta se z 80 % skládala ze společného řešení funkcionalit: integrace, partnerské zóny a výpočtového modulu. 


Od teď jsme věděli, že budeme zpracovávat kompletní design webu včetně nové struktury a copywritingu, web nasadíme na redakční systém Kentico Xperience, integrujeme klientovi veškeré objednávky, skladové zásoby či ceny na ERP SAP​​, postavíme partnerskou zónu a navrhneme napojení i vizualizaci výpočetního modulu. To vše samozřejmě v několika jazykových mutacích. Práce to bylo až až, tak jsme se do toho pustili po hlavě.

Výpočetní modul

Stěžejní částí, která usnadňuje práci lidem v ZKL a šetří čas i zákazníkům při zadávání objednávky, je výpočetní modul. Ten je na webu dostupný komukoliv a funguje jako kalkulačka pro výběr správného typu ložiska. Výpočetní modul, který jsme implementovali na web ZKL.cz, komunikuje s redakčním systémem Kentico skrze API. 


Stačí si:

- navolit ložisko (typ, rozměry nebo označení)

- vybrat možné výpočty, které jsou pro vybrané ložisko dostupné

- zadat pro vybrané výpočty vstupní parametry


Výsledkem jsou přesné výpočty, které vám doporučí vhodné ložisko. Vše si zároveň můžete stáhnout v PDF souboru.

Partnerská zóna

Druhou a neméně důležitou sekcí webu je partnerská zóna pro komunikaci s obchodními partnery – tuzemskou i zahraniční distribuční sítí ZKL. Klient potřeboval prostor, který by byl přístupný pouze lidem z B2B segmentu. Ti takto mohou snadno nakupovat, evidovat objednávky, využít přehledu o skladových zásobách k vystavení nových objednávek a mít přístup k dokumentům ke stažení.


Největší obavy měli v ZKL však z toho, aby nemuseli udržovat dvě a více databází kontaktů a obsahu, což by bylo nejen nepřehledné, ale také časově velmi náročné na správu. A starosti si dělali zbytečně, protože s tvorbou partnerských zón pro B2B klienty máme mnoho zkušeností. Vše jsme proto elegantně vyřešili propojením webu s ERP SAP. Veškeré informace se tak v aktuálním čase propisují a marketingové či obchodní oddělení v ZKL vidí vše pohromadě na jednom místě.


Za zmínku rozhodně stojí i možnost volby přístupu (např. obchodníka, administrátora). Podle tohoto klíče mohou mít konkrétní uživatelé určitý obsah zpřístupněn, nebo se do něj naopak nedostanou.

Grafika a copywriting 

Funkční web musí obsahovat logickou strukturu webu, jasně rozplánované konverzní trasy, jednotný layout stránek i přesně umístěné prvky (například tlačítka). Tohoto všeho se zhostil náš UX designér, který sestavil nejprve drátěný model webu a později i jeho klikatelný prototyp. Vše jsme s klientem pečlivě procházeli a pravidelně diskutovali. Jakmile jsme dostali zelenou, mohl webdesignér začít dle tohoto modelu vytvářet i vizuální návrh celého webu. Jak pro desktop, tak pro mobilní zobrazení.


Souběžně s prací designéra probíhala i práce na textech. Ty původní už nebyly aktuální a ke čtenářům promlouvaly hodně technickým jazykem. Podklady navíc dodával celý tým lidí ZKL, takže bylo potřeba vše převést do jednotného stylu. Sestavili jsme proto nadpisy, perexy i celé odstavce tak, aby návštěvníky webu upoutaly, navedly je správným směrem a zároveň bavily číst. 




Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT