Odhalte chyby díky automatickému testování webu

| Jan Adámek
Odhalte chyby díky automatickému testování webu

Ptáte se také sami sebe jak nejefektivněji kontrolovat, zda na webu funguje vše tak, jak má? Seznamte se s pojmem automatické testování webu! Pojďte si s námi projít, za jaké situace se testování vyplatí, co vše vůbec lze testovat a jaký je postup přípravy testů.

Automaticky, nebo manuálně – jak otestovat web?

Potřebujete zkontrolovat funkčnost tlačítek a odkazů umožňujících návštěvníkům odebírat newsletter nebo se přihlásit do svého účtu? Manuální testování webu je první varianta ověření funkčnosti webu. Ta je ideální, pokud máte jednoduchý web jen s několika málo odkazy. V případě, že vlastníte už větší webové stránky, si web nechejte zkontrolovat už spíše automaticky. 

 

Co vše umí?

Automatické testování nabízíme klientům obvykle tam, kde je potřeba kontrolovat funkce opakovaně. To může být například pravidelné ověřování správnosti odesílání formuláře, funkčnost nákupního košíku nebo kontrola importu dat. Automatické testování dokáží jednotlivé funkce kontrolovat i několikrát denně, odhalí tak případnou chybu opravdu rychle.

 

Testování webu je pro vás španělskou vesnicí? 

Pomůžeme vám s ním, ozvěte se .

Na co automatické testování nestačí?

Mějte na paměti, že jsou oblasti, na které je automatické testování krátké. Mezi ně patří například správná gramatická a stylistická podoba textu či vhodně zvolená grafická podoba. Na to už je zase potřeba alespoň jeden pár zručných rukou a bystrých očí.

 

Napsání testu vyžaduje přesné zadání

Tester, který pro vás automatický test vytvoří, musí znát vaše představy. Proto si společně s klientem vždy na začátku řekneme cíle webu. Na tomto základě můžeme navrhnout, co pravidelně testovat a hlídat. Na základě zadání se také musí rozhodnout, zdali se budou provádět takzvané pozitivní nebo negativní testy. Co to znamená? Pozitivní test zjišťuje, zda lze vložit produkt bez problému do nákupního košíku. Negativní test ověřuje, zda je možné zadat iracionální počet (například záporný počet kusů nebo milion artiklů) produktů do košíku.

 

Co s chybou, kterou test odhalí?

Pokud pravidelně prováděné testy najdou problém, upozorní nás na něj. Díky tomu můžeme okamžitě začít s odstraňováním problému. Ani klient, ani uživatelé webu si tak často vůbec nevšimnou, že se nějaká chyba na webu vyskytla. A to je přesně cílem automatického testování!




Netroufáte si na testování webu sami? Rád vám s ním pomůže náš zkušený tým v PUXdesign.

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.