Jak tvoříme weby pro developerské projekty

| Klára Bečáková
Jak tvoříme weby pro developerské projekty

Součástí úspěšného developerského projektu jsou mimo jiné i funkční a atraktivní webové developerské stránky. Co vše je potřeba při jejich přípravě vzít v potaz?

Ze zkušeností už víme, že před samotným začátkem celé (spolu)práce a tvorby webu vyvstává u klienta-developera řada otázek:

  • Co by webové stránky o developerském projektu měly obsahovat?
  • Jak dlouho takové sestavení webu trvá?
  • Kolik to stojí?
  • Dokážete mi zajistit stránky se vším všudy?
  • Budete ode mě něco potřebovat?

My vám teď v šesti bodech ukážeme, jak tvoříme webové stránky pro developerské projekty u nás v PUXdesign. 


1. Vytvoření vizualizace developerského webu

Alfou a omegou dobrého prezentačního webu pro developerský projekt jsou kvalitně a atraktivně zpracované vizualizace. Využijete ji na webových stránkách i v propagačních materiálech, reklamních bannerech nebo na billboardech.

Umíme vizualizovat malý byt i celou městskou čtvrť

V PUXdesign si vizualizace dokážeme sami vytvořit. Dokážeme zvizualizovat kancelářskou budovu, byty a domy určené pro bydlení, městskou knihovnu nebo jakékoliv veřejné prostranství. Abychom dosáhli co nejvěrnější podoby stavby, budeme od vás potřebovat její technické výkresy. 


Jednodušší a levnější variantou je případ, kdy nám váš architekt poskytne k práci na vizualizacích své 3D modely stavby. Druhým řešením je zapůjčit nám vyprojektované výkresy v souboru DWG. Vizualizace si však bez problému dokážeme vytvořit i ze základního technického návrhu. 

Úzce spolupracujeme s architektem

K vytvoření detailní vizualizace je spolupráce s architektem stěžejní. Volba použitých materiálů, okolí stavby nebo návrh interiéru –  nejen tyto parametry řešíme individuálně s klientem a architektem stavby. U vizualizací totiž chceme docílit co nejvěrohodnějšího výsledku. Pracujeme proto i s vizualizacemi okolí domu nebo fotografiemi vytvořenými dronem. 

Některá naše digitální provedení staveb jsou téměř k nerozeznání od obyčejné fotografie.

Některé vizualizace jsou tak zdařilé, že vypadají jako fotografie.

​Kolik vizualizací je vhodné umístit na web

Ze zkušenosti klientům obvykle doporučujeme umístit na web přinejmenším pět vizualizací projektu.


Zájemce v praxi zajímá:

  • Hlavní náhled stavby
  • Záběry na celý projekt včetně okolí 
  • Několik pohledů v interiérech stavby (nejčastěji obytný prostor a koupelna)

Dovedeme i vizualizace s grafickým zvýrazněním

Grafické vizualizace umožní při výběru zvýraznění konkrétního domu nebo patra.



Interaktivní vizualizace činžovních domů pro Rezidence Austerlitz zjednoduší zájemcům výběr domu i patra.


Na přání dovedeme vytvořit i speciální typ vizualizace, a to formou interaktivní prohlídky stavby.

Cena jedné vizualizace se pohybuje kolem 5–8 tisíc korun. Balíček vizualizací pro běžný developerský projekt tak vyjde zhruba na 25–30 tisíc korun. Výsledná částka je však u každého klienta individuální – odvíjí se od finálního počtu vizualizací a konkrétních požadavků. Pro zjištění orientační ceny vizualizací pro váš projekt.  nám napište nebo zavolejte

2. Vytvoříme obsah na míru

U webové prezentace s vizualizacemi stavby nesmí chybět ani představení projektu a vyzdvihnutí jeho benefitů. 


Zájemce o nemovitost si chce nejčastěji přečíst informace o:

  • Lokalitě
  • Dispozicích nemovitosti a architektonickém řešení
  • Použitých materiálech a jejich kvalitě
  • Ceně

Ukázka textů doplněných ikonami pro homepage projektu Viladomy Červený Kopec v Brně.

3. Zpracujeme celkovou identitu webu pro váš developerský projekt

Vizualizace a obsah máme nachystány. Třetí důležitou věcí, kterou klientům navrhujeme, je kompletní vytvoření vizuální identity. Úspěšnou prezentaci developerského projektu tvoří i jednotná vizuální komunikace. Billboardy, vizitky, katalog, sociální sítě nebo prezentace v médiích – zde všude je potřeba držet se předem určené vizuální identity. 



Jednotnou vizuální identitu jsme zpracovávali například pro projekt Všehrdova 3 v Praze na Kampě. 

Na přání vám dovedeme zpracovat logo včetně grafického manuálu. Rádi byste si nechali rovnou vytvořit i bannery pro online inzerci nebo venkovní billboard pro vyvěšení v okolí stavby? I s tím vám rádi pomůžeme.

4. Struktura developerského webu

Základní strukturu webu tvoří tři stránky: homepage s možností výběru bytu nebo domu, výběr bytu na patře a detail konkrétní jednotky

Stránka s výběrem bytu nebo rodinného domu

Jste jeden developer, ale nabízíte i rodinné domy i bytové jednotky? Upozorněte na to návštěvníka na první pohled. Nabídněte mu alternativy použitím proklikového banneru s vizualizací rodinného domu a banneru s vizualizací bytu.


Homepage je zároveň ideálním místem pro texty. Vyzdvihněte unikátnost svého developerského projektu právě tady a připojte k němu i tlačítko s výzvou k akci. 



Nabídka rodinných domů a vil na homepage webu Firkušného.

Výběr bytu na patře

U bytových domů najdete v detailu podlaží nejen technické informace o jednotlivých bytech (značení, dispozice, velikost, s balkonem či terasou, cena, stav a odkaz na detail bytu), ale zároveň i půdorys celého patra.


Prodáno, nebo ještě volné? To řekne stav bytů

Co nesmí v každém takovém přehledu nemovitostí chybět, je stav bytů.


Jak se tvoří jednotný vzhled půdorysů?

Půdorysy zakreslené architekty bývají poseté kótami a značkami. U bytových domů navíc celé patro zakreslují na jeden výkres. Projekt proto musíme vyčistit od přebytečných linek, případně vyselektovat každou bytovou jednotku zvlášť. Ve spolupráci s architektem umíme do půdorysů zakreslit i možné zařízení interiéru.



Podstránka výběr bytu na patře přehledně zobrazí všechny byty, jejich dispozici, velikost a stav.

Detail jednotky

Do podstránky detail domu, bytu nebo kanceláře se v případě rodinného domu dostanete přímo z hlavní stránky. V případě bytového domu pak z podstránky o výběru bytu na konkrétním patře. 


Detail jednotky lze vyřešit dvěma způsoby:

  • Vytvořením samostatné webové stránky
  • Přímým zobrazením PDF katalogového listu (ekonomicky výhodnější varianta)

Náhled podstránky detailu jednotky (rodinného domu) vytvořením samostatné webové stránky pro Viladomy Červený kopec.


Katalogový list vytvořte vždy

Ať už se rozhodnete pro jednu či druhou variantu, katalogový list v PDF doporučujeme vytvořit v každém případě. Zájemci o nemovitost si ho mohou uložit, vytisknout nebo poslat na e-mail. Katalogový list vytváříme pro každý nabízený dům i byt zvlášť a v grafické podobě odpovídající celkovému vizuálnímu stylu.

5. Dotváříme další stránky webu pro developera

Kromě vizualizací a specifikací konkrétních jednotek by se na stránce o developerském projektu měl objevit i ceník, popis lokality, galerie, standardy, kontakt a univerzální textová stránka.

  • Ceník: komplexní přehled shrnující všechny důležité informace: číslo bytu, dispozici, patro, plochu, stav a samozřejmě cenu. V případě většího množství jednotek je možnost vzestupného a sestupného řazení a filtrování podle typu velikosti nebo dispozice bytu.
  • Lokalita: Tři nejdůležitější kritéria staveb: lokalita, lokalita, lokalita. Proto ji kromě samotného vyzdvihnutí v textech na homepage ještě prezentujeme i samostatnou stránkou. Osvědčilo se nám vytvoření klasické Google Mapy obohacené o grafické body vyzdvihující důležitá místa v okolí stavby – například občanskou vybavenost. V mapě lze klasicky přibližovat, oddalovat i naplánovat trasu.
  • Galerie: obsahuje přehled vizualizací projektu a následných fotografií z průběhu výstavby, které si můžete sami vkládat a komentovat popisky.
  • Standardy: Standardy prodávaných jednotek zveřejníme textově nebo lépe s náhledy sanity, podlah, dveří či koncových prvků elektro. Stránku můžete snadno editovat a nabízené standardy upravovat.
  • Kontakt: samostatná stránka shrnující kontakt na prodejce, případně další informace o developerovi nebo  stavební firmě. V případě potřeby přidáme poptávkový formulář. Nebo mohou být kontaktní informace pouze v patičce webu tak, aby byly viditelné z každé stránky.
  • Univerzální textová stránka: v ní nastylujeme různé prvky, ze kterých si v průběhu používání webu můžete snadno zpracovat jakýkoli obsah, třeba novinky - nadpisy, odkazy, odrážkový seznam, tabulku, fotografii, tlačítko apod.


Stránka Lokalita na webu Viladomy Červený Kopec ukazuje na mapě zajímavá místa v blízkosti stavby – občanskou vybavenost, parky, cyklostezky a další.


Celý web je navíc plně responzivní, takže se zobrazením na tabletu nebo mobilním telefonu nebudete mít sebemenší problém. 

6. Projekt odřídíme

Nedílnou součástí našich služeb je i řízení projektu, následný provoz webu a podpora pro vás. Zajistíme vše od komunikace s architektem, přes zajištění nezbytných technických náležitostí až po školení do redakčního systému a dlouhodobou podporu.



Rádi vám pomůžeme sestavit stránku i pro váš developerský projekt.  Ozvěte se nám!

Buďte v obraze ve světě webů a e-shopů
Přihlaste se k odběru našeho newsletteru

Každé 3 měsíce vám pošleme oběžník s horkými informacemi ze světa vývoje a webdesignu, novinkami v e-commerce sféře i akčními nabídkami pro ještě lepší web.
Přihlášením k newsletteru souhlasíte s našimi zásadami zpracování osobních údajů.

Umíme vše, co je pro váš projekt potřeba

Nebo vás nejprve zajímá, jak to u nás vypadá?

Zákulisní informace i to, na čem zrovna pracujeme, sdílíme na sociálních sítích. Sledujte nás.