Od grafické one man show po tým pěti kreativců
Klíčovou osobou byl od samého počátku
Petr Kameník
, který měl jako student architektury k designu velmi blízko. Pro nově vznikající cestovní kancelář se zaměřením na lyžařské zájezdy tvořil od roku 2004 grafické návrhy tištěných katalogů i první
webdesign
. Reklamní materiály měly takový ohlas, že se mu začali ozývat první klienti se zájmem o podobné návrhy.
Na začátku naše tiskoviny oslovily významného dodavatele obuvi
Už pod značkou PUXdesign Petr zařídil malé grafické studio a jedním z prvních velkých klientů se stal TERM, distributor značek fashion, outdoorové a sportovní obuvi. Pro jeho značky jsme začali tvořit katalogy, letáky, plakáty, polepy aut nebo veletržní stánky. Spolupráce se v dalších letech rozrostla o prezentační weby značek jako Merrell, Mizuno nebo Bianchi.
Návrh webdesignu pro globálního hráče z Brna nám otevřel další dveře
Rozhodnutí zaměřit se v kreativě i vývoji na weby se společně s výběrem platformy Kentico ukázalo jako to nejlepší rozhodnutí. V roce 2011 jsme se stali Gold partnerem brněnské firmy Kentico a o rok později nám to přivedlo jednoho z největších a nejstálejších klientů -
Y Soft
. První spolupráci jsme si vyzkoušeli na návrhu partnerského portálu, díky kterému jsme dostali důvěru i při redesignu firemního webu. Od té doby klientovi dodáváme v oblasti webových služeb fullservis.
Pomocí prototypu jsme klienty ještě více vtáhli do tvůrčího procesu
Dalším rozvojem jsme prošli, když jsme náš designový proces obohatili o fázi prototypu. Takzvaný drátěný model totiž dokáže do značné míry nasimulovat strukturu webu, rozmístění jednotlivých prvků, naznačit funkčnost a uživatelskou přívětivost (UX) webu. Takový postup jsme použili například při návrhu e-shopu značky Klimatex, který jsme spustili v roce 2014. Ve fázi prototypu jsme s klientem zvládli celkem snadno a rychle navrhnout web tak, abychom při návrhu webdesignu řešili už jen čistě vizuální otázky.
Grafické návrhy tvoříme ruku v ruce s obsahem
Naším dalším cílem je s dostatečným předstihem získávat pro naši tvorbu relevantní obsahové podklady. Týká se to především fotek a textů, ze kterých by grafika měla v ideálním případě vycházet. Práce se zástupným textem lorrem ipsum není vypovídající pro nás ani naše klienty. Grafický návrh se kvůli tomu obtížně hodnotí a až s finálními texty se často přijde na to, že některé vizuální prvky jsou nepoužitelné. Proto se dopředu snažíme obsah s klientem společně vytvořit nebo s ním konzultovat ten stávající. Celý tvůrčí proces jsme si vyzkoušeli na našem vlastním webu a rozepsali se o tom v
prvním článku
blogu.
Důkazem, že naše práce v oblasti webdesignu je profesionální a atraktivní, jsou klienti oslovující nás na základě osobního doporučení a referencí na webu. V druhé řadě je to uznání ve formě ocenění Kentico Site Of The Year nebo WebTop100.