Drogerie ZDE

Drogerie ZDE

Díky novému UX a technickému řešení se zjednodušila orientace zákazníků na webu a zrychlil celý nákupní proces.

Drogerie ZDE je velký online prodejce drogerie, kosmetiky a potravin z dovozu pro český a slovenský trh. Název ZDE odkazuje k počátkům značky, kdy klient nabízel drogerii z Německa. Od té doby rozšířil sortiment i země, ze kterých zboží dováží. Především jde o Anglii, Rakousko a v menší míře o několik dalších zemí ze západní Evropy. Na novém e-shopu jsme společně pracovali od roku 2019 a v dalším roce ho spustili.

Stav před a po

Výchozí stav

Online drogerie potřebovala pro zlepšení konkurenceschopnosti výrazně posunout možnosti platformy a řešení e-shopu.

  • Neodstranitelné nedostatky původního řešení – nemožnost exportovat nové objednávky z e-shopu do ERP
  • Omezení v optimalizaci interních procesů – rychlost vyřízení objednávky nebo expedice zboží
  • Nevyhovující architektura řešení a košíku, ve kterém se uživatelé ztráceli
  • Překonaný webdesign
  • Odchod od stávajícího dodavatele

Naše řešení

Realizovali jsme kompletně nový e-shop od prototypu až po technické řešení několika  integrací (ERP, dopravci, ČNB, LeadHub).

  • Doporučili jsme platformu schopnou odbavit řádově více objednávek za mnohem kratší dobu
  • Vymysleli jsme novou strukturu e-shopu
  • Navrhli jsme uživatelsky přívětivější  architekturu webu (UX)
  • Vytvořili jsme grafiku pro desktop i mobil
  • Dodali jsme pokročilý e-shop s řadou nových funkcí a připravený na dlouhodobý rozvoj
do 1 mil.
business
Drogerie ZDE

Vylepšili jsme uživatelský zážitek při používání nákupního košíku

Protože klientovo předchozí řešení už dosluhovalo, měl poměrně dobrou představu o tom, co chce v novém e-shopu vylepšit. První, na co jsme se při naší práci zaměřili byl nový návrh struktury produktů podle rozsáhlé analýzy klíčových slov. Díky tomu se nám podařilo zjednodušit rozdělení do podkategorií a omezit tak celkové zanoření zákazníka.

Dalším kamenem úrazu původního e-shopu byl nepřehledný nákupní košík, ve kterém se uživatelé ztráceli a volali klientovi ohledně dokončení objednávky. Všechny kroky v košíku jsme proto navrhli maximálně jednotně. Do levé části jsme umístili výpis zboží, přehled možností dopravy a platby nebo kontaktní údaje, do pravé přehledný a vizuálně stejný souhrn objednávky

Vytvořili jsme e-shop, ve kterém zákazníci nakoupí na několik málo kliknutí

Za velký posun z pohledu Drogerie ZDE i jejích klientů považujeme rozhodně možnost rychlého vložení zboží do košíku přímo z produktové karty ve výpisu. To celé bez nutnosti otevírání detailu produktu a rovnou i s volbou množství. Pokud uživatel chce vidět podrobnosti o produktu, otevřou se mu v pop-up okně s vlastní indexovatelnou URL adresou.


Samotný obsah košíku fixujeme v pravé části stránky pod navigací tak, aby zákazník přehledně viděl, co v něm má a mohl kdykoli přejít k dokončení nákupu jedním kliknutím. Mimo to se mu tady zobrazuje informace o minimální výši objednávky a následně o částce zbývající k získání dopravy zdarma.

BcA. Jan Drochytka

„PUXdesign je pro nás představuje spolehlivého partnera, který nám pomáhá s rozvojem naší vize nakupování on-line. Od počátku projektu jsme měli velmi jasnou představu o finální podobě našeho e-shopu a ta byla v průběhu realizace beze zbytku naplněna. Ikdyž se někdy může zdát, že se věci nedaří, nakonec vždy společně dojdeme k cíli. A a to se počítá – ve světě IT obzvlášť.“

BcA. Jan Drochytka
/ Chief data officer – Drogerie ZDE

Dodali jsme řešení s početnými integracemi

E-shop funguje v české a slovenské mutaci s možností nákupu v korunách nebo eurech. Z toho důvodu jsme připravili integraci s ČNB, odkud získáváme aktuální informace o měnovém kurzu. Produktová data získáváme z klientova ERP Money S4. Pro získání seznamu poboček jsme vytvořili integrace s dopravci InTime, DPD a Zásilkovna. Dále jsme e-shop integrovali se službou LeadHub, přes kterou klient posílá newslettery. Řešení používá platební bránu GP Webpay a pro rychlý bankovní převod službu GoPay.

Pracujeme na dalším rozvoji e-shopu

Před spuštěním jsme se s klientem domluvili, že prioritně zapracujeme vybrané nové požadavky, které nebyly součástí původního zadání. Zároveň jsme se snažili celé řešení spustit co nejdříve, protože na začátku roku 2020 se zhoršila epidemiologická situace v ČR a klientovi se začal zvyšovat obrat prodejem dezinfekcí a ochranných pomůcek. Takový přetlak objednávek by ale původní e-shop nezvládl odbavovat, takže jsme v březnu zveřejnili nový e-shop Drogerie ZDE. 


Méně prioritní původní požadavky jsme zařadili do druhé vývojové fáze – tedy po spuštění. Z těchto zcela nových požadavků jsme sestavili seznam, který postupně v rámci SLA zpracováváme a s klientem spolupracujeme nadále.

BcA. Jan Drochytka

„Když jsme se poohlíželi po platformě, která by nám poskytovala dostatečný prostor k rozvoji a růstu, narazili jsme na Kentico, které oba požadavky splňovalo. PUXdesign, jako implementátora projektu, jsme zvolili kvůli transparentní komunikaci od samého začátku a ochotě naslouchat našim, někdy šíleným, požadavkům.

BcA. Jan Drochytka
/ Chief data officer – Drogerie ZDE

Chcete s námi spolupracovat?

Popište nám vaše potřeby do zprávy a my se vám do 1 dne ozveme.
Pokud radši voláte, kontaktujte rovnou Jirku, který vám o naší práci řekne nejvíc.
Jiří JuhaňákJiří Juhaňák / KONZULTANT